نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 18:42

۱۰۰ هزار نفر مددجو از چرخه کمیته امداد خارج می‌شود

زنجان-قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تا پایان سال مددجویان روستایی را خانه‌دار می‌کنیم و ۱۰۰ هزار نفر از چرخه کمیته امداد خارج می‌شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خاکسار قهرودی عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: بودجه کمیته امداد هر ساله با رشد خوبی مواجه بوده و عمدتاً تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصد است که تلاش زیادی برای تحقق این موضوع صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه نگاه کمک به محرومان در جمع مسئولان به طور نسبی خوب بوده است، ابراز کرد: سعی کردیم برای انجام وظیفه در بخش‌های مختلف مثل مستمری ماهانه تامین منابع برای تهیه لوازم مورد نیاز، جهیزیه، درمان، تامین مسکن و سایر خدمات همه تلاش خود را به‌کار گیریم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) میزان رشد اعتبارات در بخش معیشت نسبت به سال گذشته را ۲۰ درصد برشمرد و گفت: خوشبختانه در دریافت مستمری تاخیر نداریم و به موقع مبالغ به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه تسهیلات اشتغال امسال مرز افراد تحت پوشش دهک‌های یک تا سه را با مجوز شکستیم، افزود: این امکان فراهم شده که از افراد تا دهک ۵ که تحت پوشش کمیته امداد نیستند را در صورت تقاضای شغل وارد گردش ایجاد شغل کنیم.

خاکسار اشتغال را یکی از راهکارها برای توانمندسازی مددجویان خواند و گفت: امسال برنامه‌ریزی کردیم ۱۰۰ هزار خانواده توانمند شده و از چرخه کمیته امداد خارج شوند و جشن خودکفایی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای جدی فعالیت کمیته امداد مسکن است؛ چرا که سهم زیادی در سبد معیشت مردم دارد و تلاش می‌کنیم به طور جدی روی مسکن متمرکز شویم و هم از اعتبارات دولتی و هم از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان، سپاه و کمک‌های خیران این نیاز را برطرف سازیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بیش از ۲۷ هزار مسکن در سال گذشته احداث شده و در اختیار مددجویان سطح کشور قرار گرفته است و اعتباراتی نیز برای تعمیر منازل پیش‌بینی شده است.

وی مستمری افراد تحت پوشش یک نفره را ۷۶۴ هزار تومان برشمرد و گفت: مددجویان دو نفره یک میلیون و ۹۲ هزار، سه نفره یک میلیون و ۵۲۸، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۸ هزار و پنج نفره به بالا ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

خاکسار با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۳۴ درصد افزایش یافت، عنوان کرد: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۵۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه گذشته شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه جامعه هدف نسبت به گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: برنامه داریم تا پایان امسال همه مددجویان روستایی فاقد مسکن را با استفاده از روش‌های مختلف و جلب مشارکت‌های دولتی و مردمی خانه‌دار کنیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در بازتاب و مستندسازی اقدامات در کشور کوتاهی کردیم، یادآور شد: آنچه که ارزش خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی را برجسته می‌کند نقش خبرنگاران است؛ چراکه بازگو کردن کارها و حمایت‌ها می‌تواند نقش موثری برای امیدآفرینی در جامعه ایفا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440381

مهمترین اخبار ایران و جهان: