نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:42

انهدام باند سارقان سند نمره کار خودرو در البرز

کرج- رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام باند سارقان سند نمره کار با اعتراف به ۱۰ فقره سرقت خودرو و ۵۰ فقره سرقت لوازم داخل خبر داد.

سرهنگ حکمت الله شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوازم خودرو در سطح شهر کرج، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که سارقان بصورت گروهی، خودروهای مختلف که در مناطق خلوت پارک شده و فاقد لوازم بازدارنده هستند را شناسایی و در نیمه‌های شب اقدام به سرقت از آنها می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی رد یکی از سارقان حرفه‌ای خودرو را در این پرونده زده و با تحت نظر قرار دادن وی متوجه شدند نامبرده با تشکیل باند اقدام به سرقت خودرو کرده و با استفاده از آنها در امر سرقت لوازم داخل خودرو فعالیت می‌کند.

سرهنگ شجاعی با بیان این که مخفیگاه سارقان در استان البرز شناسایی و در عملیات‌های جداگانه هر ۲ نفر آنها دستگیر شدند، بیان کرد: این متهمان که از سارقان حرفه‌ای در سطح کشور هستند در بازجویی‌های خود به ۱۰ فقره سرقت خودرو و ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲ نفر مالخر اموال مسروقه در این خصوص، ادامه داد: این افراد پس از خریداری خودروهای سرقتی از سارقان، آنها را سند نمره کرده و به فروش می‌رساند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد که با تجهیز خودروهای خود به دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان از به سرقت رفتن اموال شأن پیشگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395337

مهمترین اخبار ایران و جهان: