نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:14

برگزاری نمازجمعه عاشورایی شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)

روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش ، باتوجه به تقارن نمازجمعه این هفته با نماز ظهر عاشورا، اعلام می دارد این مراسم عبادی سیاسی با عنوان نمازجمعه عاشورایی با حضور باشکوه هیئات مذهبی و عموم امت آگاه و همیشه در صحنه، به امامت آیت‌الله دژکام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در اطلاعیه‌ای در خصوص برگزاری نمازجمعه این هفته اعلام کرد: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ"،ای کسانی که ایمان آورده‌اید چون برای نماز جمعه ندا داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید. اگر بدانید این برای شما بهتر است. (سوره جمعه آیه 9)

نماز جمعه، میعادگاه عاشقان آگاهی است که در مکتب ولایت، درس "اتحاد و همدلی و بصیرت" را آموخته‌اند تا همواره نگهبانانی بیدار و هوشیار برای انقلاب و دستاوردهای الهی آن باشند. نماز جمعه، تجلی حضور پرصلابت ملتی است که جمعه هر هفته، در هر شهر و دیار، عطر و بوی معنویت را در دل‌ها منتشر می‌کند و جان‌ها را از زمزم بصیرت و معرفت ولایی سیراب می‌نماید. 

 ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش ، باتوجه به تقارن نمازجمعه این هفته با نماز ظهر عاشورا، اعلام می دارد این مراسم عبادی سیاسی با عنوان "نمازجمعه عاشورایی" با حضور باشکوه هیئات مذهبی و عموم امت آگاه و همیشه در صحنه، به امامت آیت‌الله دژکام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
لذا از عموم مردم ‌برای حضور مقتدرانه، آگاهانه و عاشقانه در ظهر عاشورای حسینی جهت برگزاری نمازجمعه در حرم مطهر دعوت به عمل می آید.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406437

مهمترین اخبار ایران و جهان: