نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 23:03

استخدام آموزشیاران همچنان در اولویت

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استخدام آموزشیاران قبل از سال ۹۲ به اتمام رسیده و استخدام سایر آموزشیاران نیز در اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری شامگاه دوشنبه در نشست با آموزشیاران نهضت سوادآموزی در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: ۷ دی ماه سالروز تشکیل سوادآموزی به فرمان امام راحل است تا کشور ما از جهل و ضلالت نجات یافته و در مسیر نور و روشنایی و علم و معرفت قرار گیرد.

وی نهضت سوادآموزی را از نهادهای اولویت دار نظام اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امام راحل بعد از انقلاب اسلامی با توجه به اهمیت سواد و دور شدن جامعه از خطرات و آسیب‌های ناشی از بی سوادی سعی کرد تا نهاد مقدس نهضت سوادآموزی را تشکیل داده و حرکت جهادی در این راستا تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در چهار دهه گذشته با تلاش و کوششی که آموزشیاران بی ادعای نهضت سوادآموزی و فعالان این حوزه داشتند اقداما ت مناسب برای ارتقای سواد و دانش مردم در سنین مختلف شکل گرفته و قطعاً این حرکت ادامه خواهد داشت.

صفری افزود: آموزش و سوادآموزی جریانی مستمر و حرکتی همیشه پرخیر و برکت است که آثار و برکات آن در جامعه نیز روشنگری و حفظ کرامت انسان هاست.

وی گفت: در استان اردبیل براساس آخرین اطلاعات و پایش افراد بی سواد ۴۰ هزار نفر بی سواد وجود دارد که در بخش‌های مختلف سعی بر شناسایی، جذب و آموزش این افراد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تلاش یک هزار و ۱۴۸ نفر از آموزشیاران را در ارائه خدمات آموزشی به صورت انفرادی، کلاسی و چهره به چهره یادآور شد و بیان کرد: همچنان در روستاها و مناطق محروم پراکندگی کار را در این بخش شاهدیم اما آموزشیاران با صبر و حوصله و صبوری کار می‌کنند تا به فرآیند آموزش این نیروها کمک کنند.

صفری به جذب آموزشیاران در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نیروهایی که در سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند با برگزاری آزمون استخدامی جذب شده اند و تعداد محدودی از این نیروها باقی است که قطعاً تا چند ماه آینده جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی به آموزشیاران فعال بعد از سال ۹۲ نی قول داد؛ بستر جذب آنها با برگزاری آزمون و سایر تمهیدات فراهم آید تا شرایط مناسبی را در ارتقای جایگاه و منزلت شغلی آنها شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید مکتب اسلام را بر علم آموزی و دانایی محوری یادآور شد و بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز براساس همین آموزه‌ها سعی کرده است تا علم و آموزش را به عنوان اساس حرکت تحولی خود قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 937137

مهمترین اخبار ایران و جهان: