نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 14:45

مرکزی می‌تواند نقش موثری در صنایع ساحلی و غیرساحلی ایفا کند

استاندار استان مرکزی گفت: این استان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ و عظیمی که در آن مستقر شده است نقش موثری در صنایع ساحلی و غیرساحلی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص‌الائمه امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان اظهار کرد: استان مرکزی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بزرگ و عظیمی که در آن مستقر شده است نقش موثری در صنایع ساحلی و غیرساحلی ایفا کند.

وی افزود: علیرغم اینکه استان مرکزی نقش محوری در طرح‌های دریایی و ساحلی ندارد و تنها پیمانکاران در این حوزه فعالیت می کنند اما با وجود صنایع مادرتخصصی و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که نیازمند این است که سازماندهی مناسبی در این خصوص صورت گیرد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های استان در ابتدا نیازمند مشارکت در توسعه سواحل مکران است که به همین منظور در همین هفته هیاتی به استان سفر خواهند.

مخلص الائمه از اعزام گروهی از استان در اواخر بهمن ماه به منطقه مکران خبر داد و اضافه کرد: نیاز است برای اتصال به زنجیره ارزش دریا سازماندهی منسجمی صورت بگیرد.

وی افزود: شورایی با عنوان توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی در کشور راه اندازی شده شکل گرفته است، گزارشی نیز در خصوص تشکیل این شورا در استان به تهران ارائه می شود.

استاندار استان مرکزی گفت:‌ سند تحول دولت مردمی در سه بازه زمانی و در ۹ فصل با ۲۳۶ نشانگر و ۱۰ چرخش تحول‌آفرین طراحی شده و در آن به ۱۳۴ چالش اشاره شده که برای این چالش ها ۲۸۸ عامل ذکر شده که با رفع آن تحول جدی و قابل لمس آشکار می‌شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه نظام اداری کشور ضد توسعه عمل می‌کند اظهار کرد: بوروکراسی اداری خود مانعی برای توسعه و سرعت بخشیدن به کارهاست که نیاز است تا موانع بخش اداری احصا و برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا با تشکیل شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی موانع پیش‌روی بخش خصوصی را برطرف کنیم.

در حال به روزرسانی...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1002637

مهمترین اخبار ایران و جهان: