نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 20:03

۱۸ امامزاده و بقاع متبرکه میزبان جشن‌های اعیاد شعبانیه هستند

اردبیل-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۱۸ امامزاده و بقاع متبرکه در اردبیل میزبان جشن‌های اعیاد شعبانیه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرک استان اردبیل همیشه در برپایی جشن‌های اعیاد شعبانیه پیش قدم بوده‌اند، اظهار کرد: امسال نیز ۱۸ امامزاده و بقاع متبرکه در اردبیل میزبان جشن‌های اعیاد شعبانیه هستند.

وی بیان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه سیدصدرالدین، صالح، حلیمه خاتون روستای آقا باقر، سید عبدالعزیز نیار، میرزاده خانم و سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) در شهرستان اردبیل و امامزاده سیدابوالقاسم در شهرستان سرعین از جمله این مکان‌های هستند که جشن‌های اعیاد شعبانیه در این مکان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: امامزاده سید سلیمان روستای فخرآباد، سید ابراهیم خراسانی شهر لاهرود، سید احمد و محمد آلنی در شهرستان مشگین شهر، امامزاده سید دانیال، امیر نعمت الله آل هاشم، قاضی‌لر، آقا سید ابراهیم روستای خمس و سید عبدالله شهر کلور در شهرستان خلخال، امامزاده محمدبن حنفیه در شهرستان گرمی و غریب امام رضا (ع) در شهرستان بیله سوار تکیه سرهنگ در شهرستان نمین نیز از دیگر اماکن متبرکه‌ای هستند که میزبان اعیاد شعبانیه هستند.

حجت الاسلام ستوده افزود: تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت و دعای برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برنامه‌های تبیینی برای اقشار مختلف مردم از دیگر برنامه‌های اجرایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی و دینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان همیشه مورد استقبال قشر مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057037

مهمترین اخبار ایران و جهان: