نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 10:49

آیا مشکل کم‌آبی در کلانشهر کرمانشاه طی تابستان ۱۴۰۲ حل خواهد شد؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شهروندان کرمانشاهی تابستان متفاوت و بدون تنش آبی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مشکلات تنش آبی کلانشهر کرمانشاه طی سنوات گذشته، برنامه‌ریزی‌های برای حل این مشکلات به خصوص در مناطق جنوب غرب و جنوب شرق و همچنین در شمال و شمال شرق در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سمت شرق و غرب کرمانشاه دو خط انتقال استراتژیک را در حال اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه جنوب غرب به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است و با اضافه کردن حدود ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان مناطق محلات خیام، سعدی، بهار، زیباشهر، پردیس، شهرک ژاندرمری، متخصصین و... از آن مرتفع خواهند شد.

وی یادآور شد: در منطقه جنوب شرقی(فردوسی، جعفرآباد، فدک، وزیری و...) در حال حاضر خطی انتقالی به طول ۹ کیلومتر از چاه‌های ده‌پهن به مخزن کوثر در حال اجراست که امیدواریم با تأمین اعتبار تا پایان خردادماه سال آینده وارد مدار بهره‌برداری شود و حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ لیتر آب را به مناطق جنوب شرق اضافه کنیم.

داودی اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های مذکور را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای پروژه جنوب غرب کرمانشاه حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده، در شمال شهر کرمانشاه هم پروژه‌ای دیگر در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در منطقه شمال شهر کرمانشاه(شهرک‌های ظفر، دانش و تلاش) در حال حاضر با توجه به منابع آبی که داریم حفر چند حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته که الان حفاری سه حلقه چاه به اتمام رسیده و می‌توانیم تا قبل از تابستان با حفر چند حلقه چاه دیگر؛ بیش از ۷۰ لیتر آب در ثانیه اضافه کنیم تا تنش آبی هم در این مناطق به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌ها در شهر کرمانشاه در تلاش هستیم پس از چند سال در تابستان سال ۱۴۰۲؛ یک تابستان کاملا متفاوت از لحاظ آبی علی‌رغم کاهش بارش‌ها طی سنوات گذشته و کمبود آبی که در منابع تأمین داریم، داشته باشیم.

داودی در پایان، اضافه کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای ورود منابع جدید آبی، در کاهش هدر رفت هم تلاش ویژه‌ای داریم و اصلاح و بازرسازی خطوط فرسوده را در دستور کار داریم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085681

مهمترین اخبار ایران و جهان: