نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 16:20

بارگاه منور رضوی، مزین به ۱۵۳ هزار شاخه گل شد

گل‌آرایی بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در آستانه نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان با 153 هزار شاخه و بوته گل اهدایی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خادمان بخش گل‌آرایی حرم مطهر رضوی به سنت هر ساله امسال نیز با چینش متفاوت انواع بوته گل‌های فصلی، شاخه‌ای، درختچه‌های تزیینی و گل‌های آپارتمانی در جای جای حرم ملائک پاسبان رضوی، زیبایی این حریم قدسی را در آستانه فصل بهار و نو شدن طبیعت دوچندان کردند.

 سنگ تمام ارادتمندان بارگاه امام رضا(ع)

این گل‌ها توسط ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه کشور از شهرهایی همچون اصفهان، تهران، محلات، پاکدشت و تنکابن به ویژه شهرداری پایتخت به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا شده است. شهرداری مشهد نیز در این طرح مشارکت داشته تا فضای سبز حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) با گل‌های تازه و رنگارنگ بازپیرایی شود.

 ایجاد بیش از ۱۰۰ جایگاه گل در حرم

نزدیک به ۱۵ جایگاه بزرگ گل در محل برگزاری مراسم‌های حرم مطهر رضوی و بیش از ۱۰۰ جایگاه کوچک گل نیز در نقاط مختلف صحن و سرای حضرت دوست؛ از ورودی‌های باب الهادی، باب الرضا، شیخ طبرسی و شیخ طوسی و... تا پارکینگ‌ها و صحن‌های مرکزی و پیرامونی قرار گرفته است. سبدهای گل نیز در آبنماهای صحن‌های گوناگون همچون آزادی و جمهوری اسلامی چشم‌نوازی می‌کند.

از گل‌های کامیس، شمشاد طلایی، آگلونما، پتوس و...، برای فضاسازی صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی استفاده شده است. گل‌های آپارتمانی در مسیرهای تشرف زائران به روضه منوره در رواق امام خمینی(ره) نیز بازپیرایی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1101981

مهمترین اخبار ایران و جهان: