نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 11:14

صادرات 3 میلیون تن کالا از گمرکات ایلام

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون تن صادرات به ارزش ۱ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان ایلام صورت گرفته است.

روح الله غلامی مدیرکل گمرکات استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: گمرکات استان ایلام همچنان در مسیر ارزآوری، توسعه صادرات، توسعه اشتغال و تولید قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون تن صادرات به ارزش ۱ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات استان ایلام صورت گرفته که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۰ و ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات استان ادامه داد: سال گذشته ۱ میلیارد دلار صادرات ثبت شده که وزن آن ۲ میلیون ۲۷۰ هزار تن و ارزش ۱ میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار بوده است.

غلامی اضافه کرد: سال گذشته تناژ ترانزیت ۸۷ هزار تن بوده که امسال این رقم به ۱۳۸ هزار و ۴۰۰ تن رسیده و رشد ۵۸ درصدی داشته است.

وی در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: در طول ۱۱ ماهه سالجاری ۶۵ پرونده به ارزش بیش از ۳۱۹ میلیارد ریال تشکیل شده که رشد ۱۰۳ درصدی در تعداد و رشد بیش از ۲۸۸۱ درصدی در ارزش بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال گذشته درآمد گمرک استان ۱۳۵ میلیارد ریال بوده که این رقم در سالجاری ۵۳۱ میلیارد ریال که افزایش ۲۹۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال پیش بینی شده بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ارزش تقریبی ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات برسد که در نوع خود کم نظیر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1050081

مهمترین اخبار ایران و جهان: