نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 17:07

آمادگی اردوگاه‌های راهیان نور گیلان برای پذیرایی از زائران

رشت- معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از آمادگی اردوگاه‌های راهیان نور این استان در فروردین ماه برای پذیرایی از زائرین مناطق عملیاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا منشوری ظهر شنبه در مراسم تجلیل از خادمین شهدا در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با اشاره به آثار و برکات مثبت زیارت اماکن متبرکه در روحیه انسان اظهار کرد: زیارت نقش مهمی در تربیت انسان برای اداره جامعه دارد و سرزمینی که رزمنده و مجاهد فی سبیل الله در آنجا به جهاد پرداخته و شهید شده است از قداست خاصی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش راهیان نور در آشنایی نسل جدید با فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در راهیان نور هم زیارت وجود دارد و هم ارتباط برقرار کردن با اولیای الهی و شهداست و هم سفر درستی است که شخص زائر از آنجا الهام می‌گیرد.

منشوری اردوهای راهیان نور را وسیله‌ای برای خودسازی دانش آموزان و دانشجویان دانست و افزود: نباید به بهانه نبود اعتبارات اردوهای راهیان نور را تعطیل کنیم و تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان این اردوها به بهترین شکل ممکن برگزار کنند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که امسال ۵ هزار و ۷۰۰ نفر در اردوهای راهیان نور گیلان حضور داشته باشند.

منشوری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۰ هزار گیلانی از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور حضور پیدا کردند، افزود: برپایی اردوی راهیان نور مختص مناطق عملیاتی جنوب نیست و امسال ۵۲ اتوبوس در قالب کاروان راهیان مکتب حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی اردوگاه‌های راهیان نور سپاه قدس گیلان در فروردین ماه برای پذیرایی از زائرین مناطق عملیاتی گفت: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، اردوگاه‌های راهیان نور، آماده پذیرش زائران از دوم لغایت ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ هستند.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه قدس گیلان با ابراز خرسندی از استقبال گیلانیان از هجدهمین جشنواره «رهاورد سرزمین نور» در ستاد مرکزی راهیان نور افزود: بر اساس آمار امسال ۱۷ هزار اثر از گیلان شامل عکس و کلیپ و دلنوشته و شعر و نقاشی به این جشنواره ارسال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086581

مهمترین اخبار ایران و جهان: