نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 13:02

ایران به دیپلماسی پایبند است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران به دیپلماسی پایبند است و قالب دو و چندجانبه‌گرایی را بهترین چارچوب برای حل و فصل اختلافات می‌داند.

به گزارش خبرنگار مهر سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: با توجه به سفر گروسی به تهران و مذاکرات سطح بالای انجام شده با مقامات ایران و تفاهمات که با سازمان انرژی اتمی صورت گرفته انتظار این است که مسائل در روند فنی خود پیش رود و با توافقات انجام شده روند مذاکرات فنی ایران و آژانس خارج از سیاست‌زدگی تداوم داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دیپلماسی ایران و تفاهم ایران و آژانس، افزود: ایران به دیپلماسی پایبند است و قالب دو و چندجانبه‌گرایی را بهترین چارچوب برای حل و فصل اختلافات می‌داند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم موضوعاتی که در مناسبات دو جانبه و چندجانبه مطرح است در قالب روند دیپلماسی پیش برود.

کنعانی افزود: ورود ایران به مذاکرات هسته‌ای اساساً بر اساس اعتقاد به دیپلماسی چندجانبه بوده است، اما توافق‌ها یک مسیر دو طرفه برای همه اعضایی که وارد آن شده‌اند، است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در ارتباط با تحولات اخیر ایران باید تأکید کرد که روند مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها است و ما آماده‌ایم به اجرای توافق برگردیم.

وی بیان کرد: سفر گروسی به تهران هم ادامه مسیر دیپلماسی برای حل و فصل اختلافات بود.

کنعانی در مورد برگزاری نشست شورای حکام و تأثیر آن بر مذاکرات، افزود: نشست شورای حکام نشست دوره‌ای است و نشست امروز صرفاً مربوط به موضوعات هسته‌ای ایران نیست.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: در ارتباط با مسائل هسته ایران دبیرکل آژانس هر ۳ ماه گزارش خودش را مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: دبیرکل آژانس گزارش ۶ ماهه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند. همچنین با توجه به سفر گروسی به تهران و مذاکرات انجام شده و تفاهمات صورت گرفته انتظار این است روند اجلاس بر روند فنی خودش پیش برود و مسائل خارج از سیاست‌زدگی انجام شود.

ادامه دارد..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076437

مهمترین اخبار ایران و جهان: