نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 15:08

احداث و بهینه‌سازی بیش از 40 هزار متر شبکه برق در سرخه

مدیر توزیع برق شهرستان سرخه از احداث و بهینه‌سازی بیش از 40 هزار متر شبکه توزیع برق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، سعید ادب، مدیر توزیع برق شهرستان سرخه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به همت نیروهای عملیاتی مدیریت توزیع برق شهرستان سرخه، بیش از 40 هزار متر شبکه فشارضعیف و متوسط هوایی و زمینی در این شهرستان احداث و بهینه‌سازی شد.

وی گفت: طی سال گذشته، 201 مورد جذب مشترک جدید در مدیریت توزیع برق شهرستان سرخه انجام شد و تعداد مشترکان این شهرستان از مرز 10 هزار مشترک عبور کرد؛ این در حالی است که مشترکان روستایی حدود 55 درصد هستند و بقیه در بخش شهری متمرکز شده‌اند.

مدیر توزیع برق شهرستان سرخه با اشاره به اینکه همچنین ظرفیت افزایش‌یافته ایستگاه‌های هوایی و زمینی این مدیریت 665 کیلوولت آمپر بوده است، افزود: هم‌اینک ظرفیت پست‌های توزیع برق شهرستان سرخه به عدد بیش از 63 مگاولت آمپر رسیده است.

ادب بیان کرد: در راستای پروژه‌های کاهش تلفات انرژی الکتریکی و پیشگیری از سرقت شبکه سیمی، 18 هزار متر شبکه شهرستان سرخه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی شبکه و مدیریت اضطراری پیک بار شبکه برق، تاکنون 625 کنتور هوشمند برق دایر شده است، ادامه داد: تداوم عملیات نصب این کنتورها برای سال 1402 نیز به جدیت توسط این مدیریت در حال انجام است.

مدیر توزیع برق شهرستان سرخه عنوان کرد: تکمیل پروژه‌های ناتمامی چون احداث شبکه فشارمتوسط هوایی خروجی پست 63 کیلوولت شهرک صنعتی سرخه و احداث شبکه دومداره عرض اتوبان و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشارمتوسط و ضعیف در راستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه ازجمله پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در سال 1402 است.

ادب خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی برق‌رسانی شهرستان سرخه در سال 1401 مبلغ 84 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192281

مهمترین اخبار ایران و جهان: