نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 14:32

کارگران در خاکریز نخست مبارزه با استکبار قرار دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اهمیت تلاش برای تولید و خدمت گفت: بیلِ دست کارگر، داس دست کشاورز، پنس دست جراح و قلم دست نویسنده، مانند شمشیر مجاهد است و آن‌هایی که در سنگرها تلاش می‌کنند، در خاکریز نخست مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به در پیش بودن ۱۱ اردیبشهت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب در بحبوحه انقلاب، تعابیر فوق‌العاده‌ای در رابطه با مسائل کار و کارگر داشتند که دشمن را خلع سلاح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که نگاه ما و اسلام همواره از همان ابتدا حمایت از کار و تلاش بوده که علم مبدا کار و کارگری است، لذا هر کس برای امرار معاش زندگی تلاش کند مثل این است که در راه خدا و دین جهاد کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت تلاش برای تولید و خدمت تصریح کرد: بیلِ دست کارگر، داس دست کشاورز، پنس دست جراح و قلم دست نویسنده، مانند شمشیر مجاهد است و  آن‌هایی که در سنگرها تلاش می‌کنند، در خاک‌ریز نخست مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی هستند.

آیت‌الله خاتمی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ارج نهادن به مقام کارگر اشاره کرد و گفت: تکریم و احترام کار و کارگر از تاکیدات موکد ایشان است چرا که برای داشتن یک اقتصاد پیشرفته، مستقل و رونق اقتصادی، باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد.

امام‌جمعه زنجان با تبریک هفته معلم به فعالان در این حرفه افزود: نسل جوان باید از اندیشه و آثار شهید مطهری در زندگی خود بهره‌مند شوند که این فکر، اندیشه روشن و آگاه، راه و راهکار درست را به ما نشان داده است.

وی با اشاره به ۸ شوال سالروز جنایت بزرگ تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، ابراز کرد: این قبرستان را بار اول پیروان وهابیت با کمک و حمایت آل سعود تخریب کرده و یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام را رقم زدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز ملی خلیج فارس و روز شوراها، در رابطه با حضور مردم در نماز عید فطر، ادامه داد: نماز عید فطر امسال با شکوه بیشتری برگزار شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173937

مهمترین اخبار ایران و جهان: