نیوز سیتی!
10 فروردین 1402 - 23:51

دستگاه های اجرایی کاشان تا ۱۴ فروردین ماه آماده باش کامل هستند

کاشان - معاون عمرانی فرمانداری کاشان گفت: دستگاه های اجرایی کاشان تا ۱۴ فروردین ماه برای خدمت به گردشگران و مسافران نوروزی در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر هادی اکبری شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و عمومی عضو ستاد خدمات سفر شهرستان تا ۱۴ فروردین ماه در حالت آماده باش بوده و موظف هستند مطابق با دستور العمل ابلاغی خدمات سفر ۱۴۰۲ و مصوبات نسبت به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران اقدام نمایند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایام نوروز ۱۴۰۲ ابراز داشت: با توجه به موج دوم سفرها و همچنین بازگشت بی خطر گردشگران به شهرهای خود، خودروهای کمکی برای گشت نامحسوس پلیس راه و راهور از روزهای ابتدایی نوروز پیش بینی گردید که این امر تا پایان سفرهای نوروزی در سطح شهرستان فعال خواهد بود.

معاون عمرانی فرمانداری کاشان در خصوص اقدامات پیشگیرانه از برخی حوادث در سطح شهرستان بیان داشت: در این ایام شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، و دهیاری‌ها از صدور هر گونه مجوز حفاری برای هراقدامی خودداری نمودند و دستگاه‌های خدماتی نیز تا پیش از فرارسیدن نوروز نسبت به جمع آوری، اصلاح، ترمیم و بهسازی حفاری‌های صورت گرفته در سطح شهر فعالیت داشته‌اند.

وی در خصوص کمپ‌های اسکان مسافران گفت: پارک‌های شهربانو، مهربانو، مجموعه شهروند و فرهنگسرای فیض به عنوان کمپ اسکان مسافران نوروزی توسط شهرداری از ۲۶ اسفند ماه برای پذیرش مسافران آماده سازی و تا پایان ۱۳ فروردین ماه مورد استفاده مسافران خواهد بود.

اکبری در خصوص پارک‌های مجاز برای اسکان و استراحت مسافران نیز اظهار داشت: پارک آیت اله مدنی، پارک لاله، پارک آزادگان، پارک ملت، پارک بزرگ شهر، پارک جوان در این ایام به عنوان پارک‌های مجاز استراحت مسافران تعیین شد که حجم بالایی از مسافران در آن حضور داشتند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران در این ایام مکان‌هایی مانند حسینیه‌های محل اسکان اضطراری و همچنین مدارس ستاد اسکان فرهنگیان آماده سازی گردید که تاییدیه آتش نشانی برای ایمنی مراکز نیز اخذ گردید.

معاون عمرانی فرمانداری کاشان در خصوص پارکینگ ایجاد شده در اطراف بناهای تاریخی گفت: پارکینگ‌های مناسب در ۱۱ نقطه در اطراف اماکن تاریخی و گردشگری برای تسهیل در خدمت رسانی به گردشگران که از قبل پیش بینی شده، در حال خدمات رسانی به گردشگران است که با توجه به محدود بودن فضای اطراف مجموعه‌ها فواصل این پارکینگ‌ها بااستفاده از اتوبوس‌های شهری و تاکسی گردشگران به مراکز گردشگری منتقل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1118537

مهمترین اخبار ایران و جهان: