نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:06

140 هزار ماموریت اورژانس آذربایجان‌شرقی در سال 1401/ 28 هزار ماموریت تصادقی

رئیس اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان در سال گذشته نزدیک به 140هزار ماموریت انجام دادند که از این تعداد حدود 80 هزار و 600 ماموریت در تبریز و بقیه در شهرستان ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اصغر جعفری‌روحی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به انجام حدود ۱۳۷ هزار و ۹۲۹ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان در سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت، تعداد ۵۱ هزار و ۲۵۷ ماموریت انجام یافته غیرتصادفی و ۲۸ هزار و ۴۶۰ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی است.
 
وی با اشاره به این‌که طی این مدت ۳۲هزار و ۶۲۴ مصدوم و بیمار در محل درمان شدند، افزود: در این مدت ۲۹ هزار و ۳۲۵ غیرتصادفی  و تعداد سه هزار و ۲۹۹ نفر مصدوم تصادفی به مراکز درمانی انتقال شدند.

جعفری روحی در گروه بیماران غیرتصادفی که از خدمات اورژانس بهره شدند؛ به ترتیب بیماران قلبی ۵ هزار و ۹ مورد، تنفسی ۳ هزار و ۶۸۲ مورد، سقوط ۲ هزار و ۵۷۰ مورد و انواع مسمومیت‌ها ۳ هزار و ۸۵۰ مورد قرار گرفت.
 
رئیس اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی گفت: اورژانس ۱۱۵ استان یک هزار و ۳۰۵ مورد استقرار در مکان‌ها و میادین و مناسبت های خاص را به انجام رسانده است.

وی گفت: در این مدت فوت ۲۸۸ نفر در محل تصادفات رانندگی  توسط اورژانس ۱۱۵ تائید شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128981

مهمترین اخبار ایران و جهان: