نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 11:00

رتبه برتر همدان در حل اختلاف پرونده‌های قصاص نفس/ اجرای طرح شمیم رضوی در بقاع متبرکه

معاون قضایی دادگستری همدان از رتبه برتر همدان در حل اختلاف  پرونده‌های قصاص نفس خبر داد و گفت: طرح شمیم رضوی در تعالی تحکیم خانواده در بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود که در حوزه حل اختلافات خانوادگی موثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید هادی مصطفوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری در اشاعه فرهنگ صلح و سازش اظهار کرد: چشم‌اندازی از سوی مرکز توسعه حل اختلاف کشور در راستای تعالی دادگستری و به منظور صلح و سازش در جامعه تعریف شده که در این راستا ما نیز قدم‌هایی برمی‌داشتیم.

وی به انعقاد تفاهمنامه‌ای با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نسبت به تولید محتوا در حوزه توسعه حل اختلاف اشاره کرد و افزود: رسانه‌های جمعی نقش مهمی در کاهش اختلافات، آرامش و نشاط جامعه دارند که در این راستا تفاهمنامه‌ای را منعقد کرده‌ایم  که بتوانیم اقدامات اثرگذاری را شاهد باشیم.

 معاون قضایی دادگستری همدان با تاکید به اینکه در کاهش تهاجم فرهنگی ارتباط صمیمی با حوزه رسانه از سوی دادگستری مهم است عنوان کرد: متاسفانه امروزه هیچ حوزه‌ای به اندازه فضای مجازی جزیره‌ای کار نمی‌کند و باید به این حوزه نگاه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد قتل‌ها بدون برنامه‌ریزی است و این نشان می‌دهد کاهش عصبانیت و کنترل خشم از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ‌سازی شود افزود: در بسیاری از پرونده‌ها افراد تنها برای اینکه روی طرف مقابل را کم کنند شکایت می‌کنند در حالی که عمر ما آنقدر طولانی نیست که وقت خود را در مسیر راهروهای دادگستری تلف کنیم از سوی دیگر بخشش و سازش بسی شیرین‌تر است.

مصطفوی با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی از سوی رسانه‌ها در استان وجود دارد که بتوان از آنها در حوزه کاهش اختلاف و فرهنگ‌سازی در زمینه بخشش در جامعه بهره برد، یادآور شد: امیدواریم با همکاری رسانه‌های همدان به یک برند در حوزه حل اختلاف تبدیل شویم.

وی به فعالیت ستاد ملی صبر در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در این راستا پویش‌هایی در سطح استان نیز برگزار می‌شود افزود: از میلاد امام حسین(ع) تا میلاد امام رضا(ع) پویشی به عنوانن «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» راه‌اندازی خواهد شد که می‌تواند در حوزه بخشش موثر باشد.

 معاون قضایی دادگستری همدان در بخش دیگر از برگزاری همایش ملی در حوزه بخشش در مشهد مقدس خبر داد و گفت:  سال گذشته در استان همدان ۴۰ پرونده قصاص نفس رضایت داده شده که آمار قابل توجهی است و همدان در این حوزه دارای رتبه شده است.

وی به برگزاری طرح شمیم رضوی در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها در حوزه تحکیم خانواده‌ها پرداخت و تصریح کرد: نیاز است اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت گیرد تا مردم مطلع شوند چنین طرح‌هایی وجود دارد و مراجعاتی را داشته باشند.

 مصطفوی با اشاره به اینکه البته در این حوزه باید از موازی‌کاری برخی سازمان‌ها جلوگیری کرد ادامه داد: در همه مساجد کمیته مصلحین وجود دارد که باید در این زمینه هم اطلاع‌رسانی عمیق صورت گیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه باشیم. 

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره ارشاد اسلامی همدان نیز از برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور در همدان خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات محتوایی این جشنواره می‌تواند در حوزه حل اختلاف باشد و بتوانیم محتواهای خوبی را تولید کنیم.

هادی شیرمحمدی با بیان اینکه رسانه‌های همدان در راستای تعالی نظام جمهوری اسلامی قلم می‌زنند و رسالت سنگین خود را به درستی ایفا می‌کنند گفت: همدان ظرفیت خوبی در حوزه رسانه دارد که می‌توانند در موضوعات مختلف ورود کنند و فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128937

مهمترین اخبار ایران و جهان: