نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 15:15

سپاه پاسداران نماد اقتدار و پایداری نظام اسلامی‌ است

امام‌جمعه نطنز گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی است که تمام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند، سپاه امروز انگلیس را در دنیا مفتضح کرده و با موفقیت جنگ‌های نوین در جهان نماد اقتدار و پایداری نظام اسلامی‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: دشمن در موضوع حجاب به دنبال دوقطبی کردن جامعه است و می‌خواهد مردم را روبروی همدیگر قرار بدهد، دشمن می‌خواهد احکام الهی در جامعه اجرا نشود و وقتی احکام الهی اجرا نشود هرج‌ومرج در کشور اتفاق می‌افتد.

 وی افزود: دشمن به دنبال ایفای حق زنان نیست، دشمن به دنبال انتقام از ملت ایران است اما شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آنان بدانند ملت غیور ایران اجازه نخواهند داد خواب دشمن تعبیر شود و خون شهیدان پایمال شود، ما ملت امام حسین (ع) هستیم و در مقابل نقشه‌های پلید دشمن تا پای جان و نابودی فرهنگ منحط غربی ایستادگی خواهیم کرد.

یعقوبی با گرامیداشت تأسیس سالروز سپاه در سال ۵۸ تصریح کرد: ایده تأسیس سپاه ایده شخص امام خمینی (ره) بود و بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی سپاه برای پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تأسیس شد، امروز وظیفه و مأموریت سپاه حفظ کشور و جغرافیای ایران و همچنین حفظ انقلاب اسلامی و جهانی است و هرجا که شعار اسلام و شعار انقلاب سر داده می‌شود، سپاه آن‌جا حضور دارد.

امام‌جمعه نطنز با اشاره به سپاه هراسی دشمن در جهان گفت: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی است که تمام توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند، سپاه امروز انگلیس را در دنیا مفتضح کرده و با موفقیت جنگ‌های نوین در جهان نماد اقتدار و پایداری نظام اسلامی‌شده است.

وی اذعان کرد: علت موفقیت سپاه این است که فرماندهان سپاه جلودار حمله دشمن بوده که نمونه آن حاج قاسم عزیز سلیمانی بود که جان خود را در این راه نثار انقلاب اسلامی کرد و سپاه علاوه بر اینکه در امنیت خارجی و داخلی نقش دارد در مشکلات پیش‌آمده در کشور سریعاً به میدان می‌آید، در حوادث زلزله سیل شیوع بیماری در خط مقدم جان‌فشانی کردند.

یعقوبی در خصوص مشکلات شهرستان گفت: در بحث بیان مشکلات و نسبت به عملکرد مسؤولان در کشور، استان و شهرستان قائل به‌نقد منصفانه هستم، این بد است که از یک مسؤول فقط تعریف کنیم و انتقاد نکنیم اما بدانید که تخریب هم کار خوبی نیست.

امام‌جمعه نطنز در خصوص مشکل مسکن ملی در شهرستان نطنز گفت: در تماسی که با دوستان مسکن شهرسازی داشتیم قول دادند که نقشه تفکیک زمین‌ها را تا دو ماه دیگر تمام کرده و به بنیاد مسکن واگذار کنند و ۸۵۰ نفر متقاضی برای ادامه مراحل کار خود پیگیر شوند و امیدواریم که مسؤولین این کار را زودتر تمام کرده تا مشکلات حوزه مسکن کمتر شود.

 وی افزود: مطلب دیگری که در این روزها سؤال شده بود موضوع تخصیص قیر به بخش امامزاده و عدم تخصیص به بخش مرکزی بود که این هم از دفتر نماینده مجلس سؤال کردیم و پاسخ داده شد که در سال ۱۴۰۰ از سوی بخشدار امامزاده بادرود درخواست تخصیص قیر واصل و در سال ۱۴۰۱ با پیگیری انجام‌شده قیر اختصاص پیدا کرد و حتی سؤال شد آیا چنین درخواستی از سوی بخش مرکزی هم داده شد که پاسخ خیر بود.

 

نقش‌ مهم‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حراست از انقلاب

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه بادرود اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم که در همین ابتدای خطبه از مردم خوب و فهیم و وظیفه‌شناس ایران اسلامی به خاطر خلق حماسه حضور میلیونی در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور میلیونی مردم ما در سراسر کشور و در شهر بادرود، هم تقویت نظام بود و هم تضعیف ظالمان و ستمگران، مردم مسلمان و شهیدپرور ایران اسلامی هم یاد و نام امام بزرگوار را و هم یادگار تاریخی حضرت امام، روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

قاسمی گفت: دوم اردیبهشت‌ماه مصادف است با سالروز صدور فرمان امام خمینی برای تأسیس بزرگ‌ترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی نیرویی که در طول چهل سال گذشته مهم‌ترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجرهٔ طیبه‌ای در جای‌جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163237

مهمترین اخبار ایران و جهان: