نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 23:28

نماینده ولی فقیه در گلستان میزان زکات فطریه را اعلام کرد

گرگان- نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان میزان زکات فطریه برمبنای قوت غالب گندم را هر نفر ۶۰ هزار تومان و برنج معمولی به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: میزان زکات فطر برمبنای قوت غالب گندم هر نفر ۶۰ هزار تومان و برنج معمولی به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌هایی که به بنده رسیده است قیمت متوسط گندم ۲۰ هزار تومان بوده و میزان زکات فطریه بر این اساس تعیین شده است.

وی گفت: چه آن‌هایی که روزه می‌گیرند و چه آن‌هایی که روزه نمی‌گیرند و توانایی مالی دارند، دادن زکات فطریه بر آن ها واجب است که باید روز عید فطر پرداخت شود.

نورمفیدی افزود: میزان زکات فطریه امسال بر مبنای قوت غالب گندم هر نفر ۶۰ هزار تومان و برنج هم بر اساس قیمت خریداری شده در طول سال است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: آن‌هایی که برنج معمولی استفاده می‌کنند هر نفر ۱۵۰ هزار تومان باید پرداخت کنند و افرادی که از برنج‌های مرغوب‌تر و با کیفیت ایرانی استفاده می‌کنند باید قیمت آن را به ازای هر نفر سه کیلوگرم محاسبه کنند.

وی ادامه داد: آنهایی که تمکن مالی دارند و از برنج‌های کیلویی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان استفاده می‌کنند؛ ضرورت است مبلغ فطریه را بر همین اساس پرداخت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162281

مهمترین اخبار ایران و جهان: