نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 17:40

پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی «فیلم رشد» در اردبیل کلید خورد

اردبیل- همزمان با سراسر کشور پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در دبستان دخترانه شاهد یک ناحیه دو اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که بعدازظهر یکشنبه برگزار شد، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با قدردانی از عوامل برگزاری این جشنواره اظهار کرد: پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد از ۲۶ تا ۳۰ فروردین ماه در ۱۳۶ پایگاه ثابت و ۱۵ پایگاه سیار در رده‌های مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در سطح استان برگزار خواهد شد.

وحید خدابنده با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود فیلم‌های جشنواره روزانه برای ۱۰ هزار نفر دانش آموز پخش شود، خاطرنشان کرد:: این جشنواره جدای از کتاب‌های درسی نیست و عین آموزش و تربیت به حساب آید که جذاب سازی محیط آموزشی، مشارکت خلاقانه دانش آموزان و ایجاد کلاس پویا از اهداف مهم آن به شمار می‌رد.

وی ادامه داد: لازمه عصر حاضر که به عصر تکنولوژی معروف شده، این است که معلمان از روش‌های مختلف تدریس و ابزارهای کمک آموزشی نظیر، پخش فیلم‌های آموزشی در کلاس‌ها استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همکاران با استفاده از فیلم‌های آموزشی از نقش معلم به عنوان یک سخنران به یک نقش تسهیل گر که فرآیند تعلیم و تربیت را به دانش آموزان منتقل می‌کند، تبدیل خواهند شد.

خدابنده از تمام معلمان ابتدایی خواست؛ تا اکران فیلم‌ها صرفاً جنبه تفریحی و گذران وقت نباشد بلکه لازم است در کنار اکران فیلم‌ها محیطی فراهم آوریم تا دانش آموزانی متفکر، خلاق و منتقد پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مراسم در کنار پخش قسمتی از فیلم به دانش آموزان، از دانش آموزان روزه اولی و دانش آموزانی که در اجرای این برنامه نقش داشتند با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153637

مهمترین اخبار ایران و جهان: