نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 16:25

بازار مسلمانان باید از تقلب و کم فروشی به دور باشد

امام جمعه نظرآباد با اشاره به انضباط در اقتصاد که مورد تاکید انبیای الهی نیز بوده است، اضافه کرد: بازار مسلمانان جای دروغ، تقلب و کم فروشی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از نظر آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد موسوی، امام جمعه شهرستان نظرآباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اینکه بازار مسلمین باید از تقلب و کم فروشی به دور باشد، گفت: انضباط و دقت اقتصادی در رأس برنامه‌های اصلاحی انبیا بوده است؛ بازار مسلمانان باید از تقلب و کم‌فروشی دور باشد.

وی به تشریح عوامل متعدد در خیر و برکت اشاره کرد و افزود: دقت در ترازو عامل خیر و برکت است کم فروشی گرچه سود موقت دارد ولی به مرور زمان اعتبار دنیوی خود را از دست می‌دهد و از طرف دیگر عذاب اخروی را برای خود فراهم می‌کند.

امام جمعه نظرآباد با اشاره به اینکه عامل بسیاری فتنه‌ها، نزاع‌ها و جدایی‌ها رفتارهای خود انسان است، اظهار کرد: انسان اگر می‌خواهد زندگی موفق داشته باشد و به آرامش دنیا و سعادت اخروی برسد باید از شنیده‌های بی‌اساس و شایعات و قضاوت‌های عجولانه پرهیز کند. چون بسیاری از فتنه‌ها، نزاع‌ها و جدایی‌ها به‌خاطر قضاوت‌های عجولانه و حرفهای بی‌مدرک اتفاق می‌افتد.

وی در بخش دیگری، شب‌های قدر شب تقدیر نامید و ادامه داد: شب قدر با فضیلت ترین شب‌ها شب میزان و اندازه‌گیری است ما باید ظرفیت خودمان را نشان دهیم اندازه‌ای را مشخص و معین کنیم. تصمیم بگیریم و برای آینده‌مان برنامه‌ریزی کنیم و آن را تحویل امام زمان (عج) بدهیم تا برای سال بعدمان تقدیرات خوب و زیبایی داشته باشیم.

موسوی در خصوص بهترین اعمال در شب‌های قدر، گفت: از بهترین اعمال در شب‌های قدر دعا و نیایش برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) تفکر و برنامه‌ریزی و استغفار است که برکات مادی و معنوی فراوانی دارد.

امام جمعه‌ ماهدشت همچنین به افول موریانه‌وار آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: اتهام ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به جرم پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر زن توسط دادگاه نشان از اوج انحطاط اخلاقی در غرب و از نشانه‌های افول موریانه وار آمریکا است. 

وی همچنین به مسئله نامگذاری سال جاری و نگاه جامعه به شعار مهار تورم و رشد تولید پرداخت و افزود: شعار سال باید اولین اولویت حقیقی مسؤولان و مردم باشد و برای تحقق آن باید نگاه منظومه‌ای و جامع به فرمایشات رهبر معظم انقلاب داشت و پیوست فرهنگی و اجتماعی را در نظر گرفت.

موسوی به دیگر مسئله مطرح در جامعه پرداخت و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، اضافه کرد: کشف حجاب حرام شرعی است و امروز توطئه استکبار علیه ملت عزیز ایران دوقطبی سازی و برخی اهداف سیاسی دیگر است و لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند حرام سیاسی هم هست. انتظار مردم این است همه دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول به وظیفه خود در مسئله پوشش و حجاب عمل کنند.

وی به صدور جواز به زمین‌های قولنامه‌ای و روستایی اشاره کرد و یادآور شد: مسائل و مشکلات و مطالبات در مورد صدور جواز زمین های قولنامه‌ای، اسناد زمین‌های روستایی همچنین زمین‌های اوقافی شهرستان در جلسه شورای اداری با حضور ریاست سازمان ثبت اسناد کشور مطرح شد و قول مساعد دادند بررسی و موانع رفع شود.

امام جمعه نظرآباد در پایان در خصوص مشکلات تسهیلات بانکی، گفت: یکی از مشکلات در عرضه مسکن و خود اشتغالی پیچیدگی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها است که این مسئله باید اگر مشکل قانونی یا اجرایی دارد حل شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133737

مهمترین اخبار ایران و جهان: