نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 16:33

انگلیس، ایران و ۶ کشور دیگر را تحریم کرد

دولت انگلیس افراد و نهادهایی در ایران و ۶ کشور دیگر را با ادعای کمک به روسیه در جنگ اوکراین، تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت انگلیس امروز سه‌شنبه افراد و نهادهایی در ایران و ۶ کشور دیگر را به بهانه و ادعای کمک به روسیه در جنگ اوکراین تحریم کرد.

انگلیس ۲۵ فرد و سازمان تجاری در ایران، ترکیه، بلاروس، اسلوواکی، سوئیس، امارات و روسیه به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

آن‌گونه که رویترز نوشته انگلیس یک سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و تعدادی دیگر از شرکت‌های خارجی را تحریم کرد و آنها را متهم کرد که به نیروهای روسیه تسلیحات و قطعات برای استفاده علیه اوکراین می‌دهند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس دراین‌باره گفت: «تحریم‌های تاریخی امروز زرادخانه روسیه را بیشتر کاهش می‌دهد و شبکه زنجیره‌ تأمین را می‌بندد که از صنعت دفاعی پوتین حمایت می‌کند».

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اسفند ۱۴۰۰، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال حجم زیادی از تسلیحات نظامی به اوکراین، تحریم‌های شدیدی را علیه مسکو اعمال کردند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را «نازی‌زدای» اوکراین و حمایت از افرادی اعلام کرد که «به مدت ۸ سال هدف قلدری و نسل‌کشی رژیم اوکراین در دونباس (در شرق اوکراین)» قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432405

مهمترین اخبار ایران و جهان: