نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 15:37

بهسازی راه های ایوان با ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است

ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت راه های برون شهری و درون شهری ایوان با ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدزاهدین چشمه خاور اظهار کرد: تاکنون عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت هشت کیلومتر از راه‌های درون و برون شهری شهرستان ایوان انجام و مابقی نیز در دست اجرا است.

وی یادآور شد: بهسازی و آسفالت محور زرنه - ترن، چهل زرعی - سومار هم با پیشرفت ۵۰ درصد در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام تاکید کرد: طول این پروژه ۲۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان که عملیات روکش آسفالت و بهسازی این مسیر تا قبل از ایام اربعین تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فاز دوم پروژه چهار خطه کردن محدوده پل صلواتی مهران ۸۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: عملیات اجرایی فاز دوم پروژه چهار خطه کردن محدوده پل صلواتی مهران با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

سید زاهدین چشمه خاور افزود: یکی از مقاطع کم عرض و ناایمن در ایام کنگره عظیم اربعین حسینی مقطع ۲ کیلومتری پل صلواتی واقع در محور مهران به ایلام در محدوده کنجانچم است که فاز اول این پروژه در سال گذشته به طول ۵ کیلومتر شامل تعریض ۱۳ دستگاه پل و انجام عملیات کوه بری، زیرسازی، بیس و آسفالت به بهره برداری رسید.

وی افزود: فاز دوم پروژه به طول ۲ کیلومتر در دو مقطع بصورت امانی و پیمانی هم اکنون در مراحل پایانی ساخت می‌باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه با احداث یک دستگاه پل بزرگ با دهانه ۴۵ مترشامل اجرای فنداسیون، کوله‌ها، عرشه، جان پناه بتنی، دستک‌ها و پیش دال‌ها با حجم بتن بیش از ۸ هزار متر مکعب آماده بهره داری است.

چشمه خاور بیان‌کرد: عملیات خاکبرداری طرفین پل با بیش از ۲۵۰ هزار متر مکعب کوه بری و همچنین بهسازی مسیر شامل شن ریزی و اجرای بیس با بیش از ۱۵ هزار متر مکعب در حال اتمام بوده که بستر آماده اجرای آسفالت است.

به گفته وی، پیش بینی می‌شود این پروژه بزرگ که بصورت امانی و پیمانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در نیمه دوم مرداد سال گذشته آغاز گردیده، قبل از ایام اربعین سال جاری زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: با بهره برداری از این مسیر شرایط مطلوب برای تردد کاربران جاده‌ای بخصوص تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی مهیا خواهد شد.

چشمه خاور اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد اربعین و سازمان راهداری کشور اعلام کرد و افزود: گره‌های ترافیکی محدوده کنجانچم در این مقطع بر طرف و یکی از نقاط پر حادثه با عرض کم در شهرستان مهران کاملاً اصلاح می‌شود که همواره در سنوات گذشته با ترافیک‌های سنگین توام با توقف‌های طولانی مدت زائران ابا عبدالله الحسین مواجه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397849

مهمترین اخبار ایران و جهان: