نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:46

کشورهای جنوب شرق آسیا از اولویت‌های آذربایجان‌شرقی در روابط تجاری و اقتصادی هستند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا، گفت: این کشورها در یکی دو دهه اخیر رشد اقتصادی چشمگیری داشته‌اند و بازار بزرگ و سهل‌الوصولی برای ما محسوب می‌شوند و یکی از اولویت‌های ما در روابط تجاری و اقتصادی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  عابدین خرّم ظهر امروزدر دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، با انتقاد از ارتباط ضعیف با کشورهای جنوب شرق آسیا در گذشته، اظهار داشت: در دولت گذشته، روابط خارجی بر روی غرب متمرکز شده و از ظرفیت کشورهایی مانند جنوب شرق آسیا غفلت شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بالای تبریز در حوزه مبادلات بین‌المللی، گفت: تبریز تا چند دهه قبل دروازه ورود مظاهر نوین تمدن به ایران بود و محور توسعه مناسبات سیاسی ایران با کشورهای منطقه محسوب می‌شد.

وی به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های علمی، فناوری، پزشکی و دارویی نیز اشاره کرد و گفت: تبریز از لحاظ بازرگانی نیز سابقه طولانی دارد، به گونه‌ای که نخستین اتاق بازرگانی کشور ۱۱۷ سال قبل در تبریز تاسیس شده است.

خرّم با تاکید بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری استان با اندونزی، گفت: باید زمینه توسعه همکاری‌های آذربایجان شرقی با استان های اندونزی فراهم شود.

وی افزود: آذربایجان شرقی دروازه  ارتباط ایران با اروپا نیز محسوب می شود و همین امر می تواند در تسهیل ترانزیت کالاهای صادراتی اندونزی نقش ایفا کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438193

مهمترین اخبار ایران و جهان: