نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:12

بازی‌های شورای شهر کرج برای انتخابات هیأت رئیسه

چراغ‌های خاموش صحن فوق‌العاده شورای شهر کرج برای انتخابات سومین هیات رییسه بار دیگر رنگ جیغ حواشی در این مجموعه را به رخ کشید.

خبرگزاری فارس-طیبه جواهری؛ دور ششم شورای شهر کرج در حالی کرسی را دست گرفتند که شعارهای متعددی اعم از مردمی بودن و شفافیت عملکرد می‌دادند؛ البته زمان زیادی نیاز نبود تا اقدامات خلاف شعار آقایان نمایان شود و آن روی سکه هم خودی نشان بدهد.

اولین اقدام خلاف شعار این دور شورای شهر اخراج اصحاب رسانه از صحن علنی شورا و استقرار صندلی‌هایی خارج از سالن اصلی صحن بود که البته انتقاداتی را نیز به همراه داشت اما گوش شنوایی برای اصلاح روند وجود نداشت.

در این میان دور اول انتخابات هیأت رئیسه و شهردار از سوی این اعضا حواشی بسیاری به دنبال داشت و اعتراضات بالا گرفت تا جایی که بارها توسط خود اعضا مورد انتقاد گرفت.

جلسه فوق‌العاده روز پنج شنبه مصادف با دوازدهم مردادماه سال ۱۴۰۲، تحت عنوان صد و بیست و ششمین جلسه، به انتخابات هیأت رئیسه سال سوم شورای شهر کرج اختصاص یافت‌.

وصیت‌های آقای رئیس سابق

علی قاسمپور، رئیس دور دوم شورای شهر ششم شورای شهر کرج، در صحن فوق‌العاده شورای شهر کرج ابتدا به پند و نصیحت پرداخت و گفت: امروز هر نتیجه‌ای رقم بخورد مورد حمایت خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از اعضای هیأت رئیسه سال دوم، یادآور شد: از افرادی که در جلسات سال دوم شرکت کردند و کمک‌کردند تا مباحث کاری به ثمر بنشیند قدردانی می‌کنم.

قاسمپور نمره کارنامه عملکرد هیأت رئیسه سال دوم را قابل قبول برشمرد و ادامه داد: صحنه برای خدمت گذاری فراهم شده است و همگی در حال امتحان هستیم. 

این عضو شورای شهر خطاب به هیات رئیسه سال سوم اضافه کرد: بدون شک سال سختی را پشت سر خواهند گذاشت البته ما امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

قاسمپور نیز با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه علاوه بر انتقاد نقاط قوت عملکرد شورای شهر کرج را نیز در نظر بگیرند، ادامه داد: امیدواریم بعد از جلسات آینده فرصتی داشته باشیم تا گزارش عملکرد یک‌ساله از سوی کمیسیون‌ها به سمع و نظر مردم برسد.

کانامه‌ای پر از خالی

در ادامه این نشست فاطمه منعمی، دبیر شورای شهر کرج به قرائت شرح وظیفه هیأت رئیسه پرداخت و اقدامات صورت گرفته در این ایام را به صورت تیتروار اعلام کرد.

از جمله این اقدامات تسریع پروژه بزرگراه شمالی، افتتاح پروژه پارکرود، تست گرم قطار شهری کرج، بازدید از گود حصارک، تشکیل کارگروه طرح تفصیلی و طرح شبکه معابر و... بود؛ البته که بسیاری از این موارد از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان و با نظارت دستگاه‌های متولی توام با تأمین اعتبار نهادهای ملی محقق شد و مدیریت شهری یکی از کوچک‌ترین تکه‌های پازل آن هستند. در این میان معضلات شهری که نیاز اقدام جدی از سوی مدیریت شهری بوده است بنا به گفته این عضو شورای شهر با یک بازدید به پایان رسید!

این گزارش عملکرد به قدری پر بار بود که دیدار با مدیران و مسؤولان مختلف استان البرز و بحث و صحبت‌های اعضای شورای شهر به ویژه هیات رئیسه بارها تکرار شد و مورد تاکید خانم دبیر قرار گرفت.

قدردانی رئیس رئوسا از هم ...

جواد چپردار، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر کرج، در این نشست با بیان اینکه تلاش و اهتمام هیات رئیسه سال دوم را به خوبی درک می‌کنم چراکه در سال اول این حجم از فشار بر دوش ما بود، گفت: از هیأت رئیسه سال دوم و زحمات خالصانه این دور قدردانی و تشکر ویژه دارم.

وی افزود: در این مدت با تمام فراز و نشیب‌ها موفقیت‌هایی داشته ایم که بدون شک با کمک اصحاب رسانه به پیشرفت‌های دیگری نیز خواهیم رسید.

این عضو شورای شهر در ادامه تصریح کرد: کارآمدی شهردار فارغ از ماندن یا رفتن بستگی به همدلی و‌ حمایت شورای شهر بستگی دارد.

مجتبی حاجی قاسمی، عضو دیگر شورای شهر با بیان اینکه گذشت ایام و سال‌ها تلنگری است که بدانیم یک‌سال دیگر گذشت و باید ببینیم کارنامه ما چه دارد برای دفاع؟ اضافه کرد: انتقاداتی به هیأت رییسه پیش از این وجود داشته است که همچنان به اعتقادات خود اصرار دارم اما اگر لفظ و کلمات اشتباهی بیان شده از این افراد پوزش می‌طلبم.

سید مرتضی اعتصامی و محمد اسدیان از دیگر اعضای شورای شهر بودند که به بیان نقطه نظرات خود و قدردانی از هیأت رئیسه دوم پرداختند.

تنفس ۴۰ دقیقه ای برای یادآوری قانون!

ساعت ۱۱:۴۵ پیش از ظهر را نشان می‌داد که اسدیان از رییس دور دوم شورای شهر درخواست تنفس ۵ دقیقه‌ای به منظور یادآوری یک قانون کرد، اما قاسمپور زمان را مکفی ندانست و خواستار تنفس ۴۰ دقیقه ای شد که با رأی اکثریت اجرایی شد.

گفته می‌شود با توجه اعلام تعطیلی سراسری از سوی هیات دولت احتمال اینکه با اعتراض اعضا، این انتخابات ملغی شود، وجود دارد، فلذا اعضای شورای شهر قصد دارند در این مدت زمان به گرفتن استعلام از فرمانداری اقدام کنند‌.

صحن با دقایقی معطلی دوباره جان گرفت، اما پیشنهاد محمد اسدیان، مبنی بر اجازه شرکت افراد در جایگاه‌های مختلف هیات رییسه، مطرح شد؛ این پیشنهاد و درگیری اعضای شورای شهر برای یافتن بند قانونی چالش جدید شورای شهر بود که بیانگر عدم همدلی و شفافیت در صحن شورا بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424505

مهمترین اخبار ایران و جهان: