نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 14:04

سهم ‌۳۹ درصدی کرمانشاه از صادرات کل کشور

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از سهم ‌۳۹ درصدی کرمانشاه از صادرات کل کشور خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری میزان ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۹۰ دلار کالای صادراتی به وزن ۶ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۹۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت گرفته است.

وی افزود: سهم گمرکات استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشور میزان ۹۳۵ میلیون ۵۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۳ تن بوده که بیشترین میزان از حیث وزن و ارزش به این استان تعلق دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع میزان صادرات زمینی کالا در چهار ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق گمرکات استان کرمانشاه توانست سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص دهد.

عباس زاده تاکید کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۳۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۴۹ دلار کالا به وزن ۸۷۲ هزار و ۴۹۱ تن بیشترین سهم را داشته باشد و پس از آن گمرک خسروی با صادرات ۲۵۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۱۳ دلار کالا به وزن ۶۷۵ هزار و ۵۴ تن در جایگاه بعدی قرار گرفت.

وی با اشاره به سهم سایر گمرکات استان کرمانشاه، گفت: سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۲۳۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ دلار کالا به وزن ۵۱۶ هزار و ۴۴۳ تن و سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۱۱۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۷۵ دلار به وزن ۲۱۴ هزار و ۳۳۵ تن و ۱۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۹۲۰ دلار به وزن ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

عباس زاده در پایان به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان اشاره و بیان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و… عمده این کالاهای صادراتی بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423249

مهمترین اخبار ایران و جهان: