نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 17:40

عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر پیگیری می‌شود

شهرکرد_معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مشکلات عضویت هنرمندان استان در صندوق اعتباری هنر در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مستمر کارگروه ارزیابی شرایط متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تاکنون مشکلات ۹۷ نفر از هنرمندان در این رابطه پیگیری شده است.

وی افزود: بر اساس شرایط در نظر گرفته شده در صندوق اعتباری هنر، تنها معرفی‌نامه‌های صادر شده از معاونت‌ها و ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها به همراه مستندات کاری هنرمند برای تأیید صلاحیت هنری و فرهنگی وی در این صندوق پذیرفته می‌شود که بر این مبنی برخی هنرمندان استان برای ارائه مستندات و بارگذاری مدارک با مشکلاتی مواجه هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هنرمندان عرصه موسیقی به ویژه نوازندگان محلی و همچنین هنرمندان هنرهای تجسمی استان بیشتر از دیگر هنرمندان برای ارائه مستندات فعالیت خود به صندوق اعتباری هنر با مشکل روبه‌رو هستند،

ادامه داد: تعطیلی فعالیت‌های هنری و فرهنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر نیز موجب شده است تا تعدادی از هنرمندان، مستندات کافی برای ارائه به صندوق در اختیار نداشته باشند.

فرجی عنوان کرد: به همین منظور از سال گذشته کارگروهی با عنوان کارگروه ارزیابی شرایط متقاضیان با عضویت تعدادی از مسئولان و برترین هنرمندان استانی تشکیل شده است تا این مشکلات را بررسی و رفع کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ نشست تخصصی با حضور اعضای کارگروه ارزیابی شرایط متقاضیان در استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها پرونده ۹۷ هنرمند استانی بررسی شد که به ترتیب ۴۰، ۳۱، ۱۶ و ۱۰ پرونده مربوط به هنرمندان تجسمی، موسیقی، هنرهای نمایشی و سینما است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای تأیید مدارک و مستندات کاری تعدادی از هنرمندان نیز انجام مصاحبه حضوری و اجرای زنده آثار هنری با نظارت اعضای کارگروه در برنامه گنجانده شده است تا شرایط برای پذیرش عضویت هنرمندان فعال استان در صندوق اعتباری هنر تسهیل شود.

فرجی بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۷۶۲ نفر از هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری در صندوق اعتباری هنر عضو شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۸۰ نفر از تسهیلات بیمه‌ای این صندوق نیز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از اعضای فعال صندوق اعتباری هنر در استان در مرحله تمدید پرونده قرار دارند، تاکید کرد: ۱۳۰ نفر نیز برای قرار گرفتن در جمع بیمه‌شدگان این صندوق متقاضی هستند که مراحل کاری آنان نیز در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416493

مهمترین اخبار ایران و جهان: