نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 17:18

راه حق فراگیر تر می شود

همدان-امام جمعه ملایر گفت: سرنوشت هر جریان باطلی در مقابل حق بایستد نابودی است ،راه حق تا به امروز مسیر خود را ادامه یافته و فراگیرتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه‌های عاشورایی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اهل بیت و ائمه اطهار را قرآن ناطقی دانست که ابلیس صفتان به هر نحوی در طول تاریخ این ائمه را به شهادت رساندند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه قرآن و ائمه اطهار به عنوان دو یادگار ارزشمند پیامبر برای هدایت انسان‌ها بودند افزود: در طول تاریخ بشر کسانی که عبد ابلیس بودند نتوانستند در الفاظ قرآن تغییری ایجاد کنند اما در مفاهیم و تفاسیر قرآن انحرافی ایجاد کردند تا مردم به معنای واقعی از قرآن بهره مند نشوند و حجت‌های خدا را به شهادت رساندند.

خطیب جمعه ملایر با اشاره به اینکه با همه تلاش‌های دشمنان اسلام دز طول تاریخ روز به روز شاهد نورانیت بیشتر قران و مکتب اهل بیت در سراسر گیتی هستیم گفت: برای دشمنان چیزی جز لعن و نفرین و نفرت باقی نمانده و نام نیکی از هیچکدام آنها نیست.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت هر جریان باطلی در مقابل حق بایستد نابودی است تصریح کرد: راه حق تا به امروز مسیر خود ادامه یافته و فراگیرتر می‌شود.

ارزنده خطاب به توهین کنندگان به ساحت قرآن کریم و پرچم سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله حسین گفت: مگر نه اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال نام حسین روز به روز بیشتر تداعی می‌کند مگر یزیدیان روز عاشورا نمی‌خواستند نامی از حسین نباشد آیا این شد.

وی گفت: حالا امروز با این حرکات قبیحانه می‌خواهید نور قرآن و حسین را خاموش کنید امروز این مکتب از گذشته نورانی‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.

امتم جمعه ملایر ادامه داد: به توهین کنندگان و حامیان آنها به استکبار جهانی اعلام می‌کنیم اگر بخواهید در مقابل ارزشها و قرآن بایستید بدانید در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد

خطیب جمعه ملایر در ادامه با تاکید بر هزینه برای ائمه و امام حسین (ع) بی جواب نمی‌ماند و برکات زیادی را برای زندگی دنیوی و اخروی دارد گفت: در این راستا هر کس به هر اندازه می‌تواند در ساخت صحن و سرای حرمین مطهر عتبات کمک کند.

ارزنده همچنین با تسلیت شهادت سرهنگ شهید علی میرزایی گفت: پدر وو مادران شهدای ما با تاسی از امام حسین (ع) و زینب کبری با افتخار فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و می‌گویند حاضریم همه چیزمان را در این راه بدهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1413049

مهمترین اخبار ایران و جهان: