نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 18:04

افزایش خدمات جدید درمانی مرکز درمان ناباروری اردبیل

اردبیل_مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: خدمات درمانی و آزمایشگاهی مرکز درمان ناباروری مجتمع سلامت اردبیل در سال‌جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیده صغری جوادی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام فعالیت‌های توسعه‌ای جهاد دانشگاهی بر مبنای نیازسنجی و توجه به ظرفیت‌های استان برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: خدمات درمانی و آزمایشگاهی مرکز درمان ناباروری مجتمع سلامت اردبیل در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی افتتاح مجتمع سلامت را از فعالیت‌های برنامه محور جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: هدف از ایجاد این مجتمع توسعه فعالیّت‌های مرکز درمان ناباوری و راه اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان بوده است.

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۷۵ مترمربع زمین و در پنج طبقه در شهرک نیایش اردبیل ساخته خواهد شد.

جوادی به درمان موفق ۴۳ زوج در سه ماهه اول سال‌جاری در این مرکز اشاره کرد و افزود: این مرکز با رفع مشکل نازایی به تحکیم خانواده‌ها و ایجاد نشاط در بین اعضای آن‌ها کمک می‌کند.

عقد ۱۱۸ قرارداد پژوهشی کارفرمایی با دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته

وی از عقد ۱۸ قرارداد پژوهشی کارفرمایی با دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: طرح «شناسنامه تقسیمات سیاسی استان اردبیل» به کارفرمایی استانداری اردبیل یکی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای جهاد دانشگاهی اردبیل است که با مشارکت مراکز دانشگاهی استان انجام می‌شود.

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: این شناسنامه به عنوان یک سند راهبردی با در نظر داشتن شاخص‌های مربوطه تدوین می‌شود تا ارزیابی دقیقی از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، زیست محیطی و … مناطق اعم از استان و شهرستان‌ها برای پیشبرد برنامه‌های توسعه استان صورت گیرد.

جوادی با بیان اینکه استان اردبیل به خاطر جاذبه‌های طبیعی، اماکن تاریخی، مناطق مرزی و ذخایر ملی و مذهبی، ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، گفت: بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل از دیگر طرح‌های واگذار شده به جهاد دانشگاهی اردبیل با هدف تعریف خط مشی و سیاستگذاری نوین در توسعه گردشگری بود.

وی اضافه کرد: نتایج بازنگری در قالب راهبردهای کلان توسعه گردشگری استان بر حسب نواحی، توسعه منابع و محصولات گردشگری، زیرساخت‌های گردشگری، تسهیلات و خدمات گردشگری، منابع انسانی و سرمایه‌گذاری به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان کارفرما ارائه شده است.

جوادی همچنین از برگزاری پنج کارگاه و نشست تخصصی با موضوع «درمان ناباروری؛ کمک به جوانی جمعیت» و «کاربرد و اهمیت ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف» در سال گذشته خبر داد.

وی، ذخیره‌سازی ۱۷۱ نمونه خون بند ناف کودک از استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ را از دیگر فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی استان اردبیل ضمن ارائه مشاوره‌های تخصصی، نسبت به پذیرش متقاضیان اردبیل و شهرستان‌های تابعه استان و به جمع‌آوری خون بند ناف فرزندان متقاضیان اقدام می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402605

مهمترین اخبار ایران و جهان: