نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 09:46

انجمن زنان و زایمان همسو با سیاست جوانی جمعیت به پیش می‌رود

اردبیل- رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران گفت: انجمن متخصصان زنان و زایمان کشور همسو با سیاست‌های جوانی جمعیت درصدد افزایش نرخ باروری در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سودابه کاظمی شامگاه پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار نفر پزشک متخصص زنان و زایمان به صورت تک جنسیتی در کشور فعال هستند و مسئولیت سنگینی را در این حوزه برعهده دارند.

وی با اشاره به همسویی انجمن متخصصان زنان و زایمان با سیاست‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر چالش جوانی جمعیت در کشور یکی از مباحث اساسی در کشور است و ما نیز درصدد افزایش نرخ باروری همسو با سیاست‌های دولت به پیش می‌رویم.

رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران نقش این انجمن را در بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری یادآور شد و بیان کرد: برای نجات کشور از چاله جمعیتی پیش رو باید به فرزندآوری، بارداری، ازدواج به هنگام و حمایت‌های معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها توجه شود و ما به نوبه خود با ارائه مشاوره‌ها و بیان طریق سعی می‌کنیم خانواده‌ها را به امر فرزندآوری ایمن و سالم ترغیب کنیم.

کاظمی با اشاره به اقدامات راهگشا در حوزه درمان نازایی در سطح کشور تصریح کرد: هرچند متخصصان زنان و زایمان در بحث جمعیتی و سلامت زنان کم رنگ دیده می‌شوند اما با حرکت‌های مؤثری که در سال‌های اخیر انجام شده مرگ و میر مادران باردار در کشورمان روند کاهشی داشته و در حال حاضر جزو ۹ کشوری در جهان هستیم که در این حوزه توانستیم موفقیت‌های بیشتری را به دست آوریم.

وی ادامه داد: همکاران ما در کنار نگاه علمی و صنفی به شغل خود به دید نجات بخش یک انسان به حرفه خود می‌نگرند و همواره سعی شأن بر این است تا به زایمان ایمن، کم درد و مطلوب کمک کنند.

رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران ازدواج دیرهنگام و عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری را از آسیب‌های جدی در بحث جوانی جمعیت اعلام کرد و گفت: اغلب خانواده‌ها با روی آوردن به تک فرزندی و عدم گرایش به باروری مجدد هیچ اشتیاقی به گسترش خانواده‌های خود ندارند که این به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425105

مهمترین اخبار ایران و جهان: