نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 05:15

زمزمه‌هایی از تشکیل ارتش جدید بلاروس با گرو «واگنر»

رئیس جمهوری بلاروس در اظهاراتی روز سه‌شنبه اعلام کرد ممکن است ارتش این کشور از تجربه رزمی این گروه نظامی در راستای بهبود نظامی ارتش خود استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال درز اخباری از انتقال «یوگنی پریگوژین» رهبر گروه نظامی واگنر به بلاروس، رئیس جمهوری بلاروس در موضعی رسمی، روز سه‌شنبه اعلام کرد ممکن است ارتش این کشور از تجربه رزمی این گروه نظامی در راستای بهبود نظامی ارتش خود استفاده کند.

بر پایه این گزارش، خبرگزاری تاس به نقل از آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس درباره احتمال پیوستن نظامیان واگنر به ارتش این کشور اعلام کرد: این ابتکار من بود، من می‌خواهم این بچه‌ها (جنگجویان گروه واگنر) در نیروهای مسلح کشورمان بمانند و با تکیه بر آنها گام‌های فعال‌تری برای ایجاد یک ارتش قراردادی جدید برداشته ش ود.

وبگاه خبری «الشرق الاوسط» روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب گزارش داد که آلکساندر لوکاشنگو، رئیس جمهوری بلاروس، متحد نزدیک ولادیمیر پوتین با ابراز تمایل از فراگیری ارتش خود از تجربیات رزمی این گروه نظامی وابسته به روسیه در جنگ با اوکراین در اظهاراتی معنادار افزود: این تجربیات بسیار ارزشمندند و بایستی از گروه واگنر این تجربیات را بهره بگیریم.

رئیس جمهور بلاروس در عین حال با تاکید بر اینکه قرار نیست کشورش در جنگی شرکت کند، افزود: ما هیچ جنگی نمی‌خواهیم و فکر می‌کنم همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت زیرا اگر دشمن ببیند که ما قدرتمند هستیم و می‌توانیم به آنها ضربه بزنیم و خسارات جبران‌ناپذیری متحمل خواهند شد که برای آنها غیرقابل قبول است، هرگز به ما حمله نخواهند کرد.

ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس نیز پیشتر گفته بود که سربازان قراردادی حدود ۶۰ درصد از ارتش بلاروس را تشکیل می‌دهند. یک قرارداد دو ساله هم با کسانی که هرگز خدمت سربازی نکرده‌اند و هم کسانی که برای خدمت اجباری فراخوانده شده‌اند می‌توانند امضا کنند.

گفتنی است پیشتر، نیروهای واگنر پس از شورش به بلاروس منتقل شدند و مقامات این کشور به جنگجویان واگنر پیشنهاد داده بودند که در صورت عدم پیوستن به صفوف ارتش روسیه می‌توانند در این کشور مستقر شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422705

مهمترین اخبار ایران و جهان: