نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:33

عملیات‌های ارتش کی‌یف را حتی نمی‌توان «ضدحمله» دانست

ژنرال بازنشسته ارتش لهستان با انتقاد از ضدحملات اوکراین علیه مسکو، گفت: عملیات‌های ارتش کی‌یف را حتی نمی‌توان تحت عنوان «ضدحمله» تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رومن پولکو، ژنرال بازنشسته نیروی زمینی و فرمانده اسبق نیروهای ویژه لهستان می‌گوید که آنچه اوکراین «ضدحملات» می‌خواند، در عمل چنین معنایی ندارد.

پولکو دراین‌باره گفت: «ضدحمله» کلمه سنگینی است. یک ضدحمله از لحاظ لغوی یعنی اقدام(نظامی) با نیروهای زیاد در امتداد یک منطقه گسترده و انجام عملیات‌هایی که به وضوح نشان‌دهنده به دست گرفتن ابتکار عمل است.

وی افزود: (درباره ضدحملات اوکراین) چنین مساله‌ای چندان واضح نیست. گاهی اوقات دوست دارم اینطور فکر کنم اما واقعا چنین چیزی نیست. اوکراین به دلایل متعدد که البته نمی‌دانم فقدان آماده‌سازی و نداشتن قدرت هوایی و توپخانه‌ای هم جزو آن است یا نه، چه در منطقه باخموت و چه در جنوب، عملیات‌های خود را به تحرکات تاکتیکی جزئی محدود کرده است!

ژنرال بازنشسته ارتش لهستان که پیش‌تر به عنوان رئیس اداره امنیت ملی این کشور خدمت می‌کرد و در جریان حمله آمریکا به عراق، فرمانده نیروهای ویژه لهستان بود، گفت که امیدوار است نیروهای اوکراین در حال حاضر صرفا مشغول «وارسی مواضع روسیه» باشند تا در عملیات‌هایی «خط‌شکن»، احتمالا در پاییز، به مسکو زخم بزنند.

پولکو به‌رغم اذعان به شکست ضدحملات کی‌یف تاکنون، علیه توافق صلح با مسکو حرف زد و گفت که «توافقی که در آن اوکراین از بخشی از خاکش محروم شود، صرفا جنگی دیگر در آینده را به تعویق می‌اندازد.»

اظهارات پولکو در حالی مطرح شده است که ولودیمیر زلنسکی و الکسی رزنیکوف، به ترتیب رئیس جمهور و وزیر دفاع اوکراین اذعان کرده‌اند که ضدحملات این کشور که غربی‌ها مشتاقانه در انتظار آن بودند و ظاهرا از چهار ژوئن شروع شده، «کُندتر از انتظار پیش می‌رود و از برنامه عقب است.»

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیروز(دوشنبه) گفت که کی‌یف فقط در ماه جولای، حدود ۲۱هزار نفر از نیروها و بیش از ۲هزار و ۲۰۰ فقره از تجهیزات نظامی از جمله خودروهای زرهی سنگین اهدایی از سوی ناتو را در میدان نبرد از دست داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421793

مهمترین اخبار ایران و جهان: