نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:08

اطلاع رسانی در حوزه سلامت حساسیت‌های خود را دارد

قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: اطلاع رسانی در حوزه بهداشت و سلامت حساسیت‌های خود را دارد و باید تلاش شود تا اعتماد مردم به نظام سلامت حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مصری ظهر چهارشنبه در دیدار با مهدی بخشی مدیر خبرگزاری مهر در استان قم با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در برقراری آرامش جامعه بر عهده دارند و این امر با اطلاع رسانی به هنگام از رویدادها و تصمیمات و اقدامات در جهت خدمت رسانی به مردم تحقق می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، با اشاره به نقش مؤثر و میدانی خبرنگاران در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با نقش آفرینی جامعه رسانه‌ای کشور شرایط سنگین و بحرانی همه گیری کرونا مدیریت شد و اگر همراهی‌های خبرنگاران در حمایت از کادر درمان و آگاه سازی جامعه از شرایط این همه گیری نبود شرایط سخت‌تری را داشتیم.

وی ابراز داشت: بیماری‌های مختلف از جمله عفونی ممکن است هر از چند گاهی مشکلاتی را برای جامعه فراهم کند که اهالی رسانه در این زمینه می‌توانند در جهت پیشگیری از بیماری و اطلاع رسانی نقش آفرین باشند.

مصری ابراز داشت: خبرنگاران باید به این امر واقف باشند که اطلاع رسانی در حوزه بهداشت و سلامت حساسیت‌های خود را دارد و باید در جایی ژورنالیستی عمل کرد و در جایی باید هنرمندانه و با ظرافت موضوعات را دنبال کرد تا اعتماد مردم به نظام سلامت حفظ شود و خدشه‌ای در این زمینه وارد نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، عنوان داشت: شغل پزشکی و افرادی که در عرصه بهداشت و درمان فعال هستند برای جامعه حیاتی و مهم است و خبرنگاری نیز از جمله مشاغلی است که با افکار عمومی در ارتباط است و به همان اندازه می‌تواند مهم باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در ۲۰ ماه دوره جدید مسئولیت در دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در حوزه سلامت استان قم ۴۰ درصد عقب افتادگی مزمن به خصوص در زمینه زیرساخت‌ها داریم و باید برای به روز رسانی امکانات و تجهیزات بیمارستانی و پزشکی برنامه ریزی صورت گیرد که در این زمینه نیازمند حمایت‌های استانی و کشوری هستیم.

مصری با اشاره به مشکلات مراکز سلامت استان قم بیان داشت: امروز امکان خرید ساختمان برای مرکز جامع سلامت وجود دارد و مراکز استیجاری فعلی مشکلاتی دارند که در طرحی کشوری این مراکز ساماندهی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، عنوان داشت: در استان قم ۴ شبکه بهداشت و سلامت خواهیم داشت و ۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۷ پایگاه اورژانس داخل شهری باید احداث شود.

وی ابراز داشت: ناوگان آمبولانس قم در حال نوسازی است و در تخت‌های بیمارستانی نیز نیازمند افزایش این تعداد فعلی هستیم که بیمارستان الزهرا (س) با ۲۵۰ تخت ویژه کودکان با حمایت‌های خیرین در حال تکمیل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، ادامه داد: استان قم ۶۰۰ تخت بیمارستانی تا سال ۱۴۰۸ نیاز دارد که با توجه به احداث بیمارستان خاتم در قم این ۶۰۰ تخت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که البته تعرفه آن دولتی خواهد بود و مابه التفاوت هزینه‌ها نیز از سوی دولت پرداخت می‌کند.

مصری گفت: بخش‌های خصوصی نیز در حال ساخت بیمارستان در استان قم هستند که این امر به تقویت بخش توریست سلامت منجر خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی استان قم ارتباط خوبی با اهالی رسانه دارد

مدیر خبرگزاری مهر استان قم نیز در این دیدار اظهار داشت: حوزه سلامت از جمله مهمترین بخش‌هایی است که از قبل تولد افراد تا پایان زندگی، جامعه با آن در ارتباط هستند و این امر نشان از اهمیت کار این حوزه است.

مهدی بخشی بیان داشت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی استان قم ارتباط خوبی با اهالی رسانه دارد و اطلاع رسانی در این بخش به خصوص در دوران بحران‌هایی همانند شیوع ویروس کرونا مطلوب بوده است.

وی از پیگیری و ارائه خدماتی که دانشگاه علوم پزشکی به اهالی رسانه در زمان‌هایی که اعضای خانه مطبوعات استان قم به مشکلات درمانی بر می‌خورند قدردانی کرد و افزود: غالب رسانه‌های استان قم در امر اطلاع رسانی و پیگیری مطالبات مردم در حوزه بهداشت و درمان با دانشگاه علوم پزشکی همراه هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434293

مهمترین اخبار ایران و جهان: