نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:17

آقای رحیمی! اینجا مجلس است

برخی از نمایندگان با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی در انتخابات پیش‌رو در نظر دارند خودی نشان دهند. غافل از اینکه این اظهارات نسنجیده موجب افزایش آرا در صندوق رأی آنان نمی‌شود و شأنیت مجلس را هم زیر سوال خواهد برد.

فارس پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - صبح نو نوشت: ماه‌هاست یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌واسطه پیگیری موضوعاتی همچون ساماندهی فضای مجازی، لایحه عفاف و حجاب، موضوع مذاکرات هسته‌ای و بحث جمعیت زیر فشارهای معاندین داخلی و خارجی است و این مسأله به قصه‌ای تکراری مبدل شده است که عده‌ای هر بار به بهانه‌ای کوچک در تلاش هستند تا اقدامات این مجلس را که رهبر انقلاب هم به آن صفت انقلابی دادند، زیر سوال ببرند.
این شرایط طبیعتا مسئولیت نمایندگان را بیشتر می‌کند که در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌های خود دقت بیشتری داشته باشند. موضوعی که به نظر می‌رسد برای برخی از نمایندگان چندان اهمیتی ندارد و با نزدیک شدن به فضای انتخاباتی در انتخابات پیش‌رو در نظر دارند خودی نشان دهند. غافل از اینکه این اظهارات نسنجیده عملا تنها موجب افزایش آرا در صندوق رأی آنان نمی‌شود، بلکه شأنیت مجلس را هم زیر سوال خواهد برد. موضوعی که در اظهارات توهین‌آمیز جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد به قشر ارزشی و انقلابی شاهد آن هستیم. در این شرایط سوالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باید به این مسأله نظارت بیشتری در راستای حفظ شأنیت مجلس داشته باشد تا برخی به بهانه جلب‌توجه نتوانند ساختار نهادهای انقلابی را زیر سوال ببرند. البته خبرها حاکی از این است که برخی با اقدامات تلافی‌جویانه به انتشار عکس‌های خصوصی از خانواده این نماینده اقدام کرده‌اند که این کار نیز درست نیست و عملا حفظ حریم خصوصی افراد از جمله موضوعاتی است که باید رعایت شود. با این حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید توجه بیشتری داشته باشند که در درجه اول، آنان به‌عنوان نماینده مردم در حوزه‌های مختلف مسئولیت دارند و این انتظار زیادی از آنان نیست که بر رفتار خود و خانواده‌شان نظارت کنند. از طرفی ذکر این نکته ضروری است همان‌گونه که بنیانگذار کبیر انقلاب فرموده‌اند، مجلس باید در رأس امور باشد و این مسئولیت سنگینی را بر دوش نمایندگان فعلی مجلس گذاشته است که باید با اقدامات خود در راستای حفظ جایگاه خانه ملت بکوشند و در پایان این دوره از مجلس، کار را به جایی برسانند که همگان تحقق این موضوع را در کلام و عمل نمایندگان شاهد باشند.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419205

مهمترین اخبار ایران و جهان: