نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 08:39

اعزام ۳۵ موکب مازندرانی به راهپیمایی اربعین

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران از اعزام ۳۵ موکب مازندرانی به راهپیمایی اربعین امسال خبر داد و گفت: عاشقان اربعین از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روح الله سلگی صبح امروز در جلسه هماهنگی کمیته‌های ستاد اربعین مازندران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حماسه ماندگار مردم ایران در دلدادگی به سالار شهیدان کربلا است.

وی با اشاره به تلاش معاندان برای کمرنگ کردن حماسه اربعین، افزود: حماسه اربعین ماندگارترین حرکت فرهنگی برای تصویرسازی از فرهنگ عاشورا و حفظ ارزش‌های آرمانی است و تلاش معاندان برای تخریب آن ثمری ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با توصیف اینکه عاشورا نماد شور و اربعین نماد شعور حسینی است، بیان کرد: راهپیمایی اربعین نشانه اقتدار شیعیان در برابر معاندان است.

سلگی با اشاره به دینمداری و عشق جاودان مردم مازندران به خاندان آل الله، مشارکت فعال علوی تباران در بازسازی عتبات عالیات را بعد از تخریب آن توسط حاکمان جور تاریخ، بیانگر اوج دلبستگی مردم این سامان به اهل بیت (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: افتخار پیوند وثیق مردم مازندران با خاندان پیامبر رحمت (ص) بر تارک این دیار می‌درخشد.

وی با اشاره به کارنامه درخشان مازندران در اعزام زائران اربعین سال گذشته، افزود: امسال به دستور استاندار مازندران از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی از این حرکت عظیم فرهنگی استفاده خواهد شد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه پای کار اربعین بودن سمبل دلدادگی و ارادت خالصانه است و تکلیف اداری نیست، اظهار کرد: کمیته‌های ۱۳ گانه اربعین با همکاری فرمانداران استان در تمامی شهرستان‌ها فعال شده است.

سلگی با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای راهپیمایی اربعین از طریق رسانه‌ها از تدارک وسیع صداوسیمای استان در این ارتباط تجلیل کرد و افزود: امسال به‌دستور استاندار مازندران آئین راهپیمایی اربعین در تمامی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم مازندران از حماسه حضور در راهپیمایی اربعین ،خواستار برنامه‌ریزی برای تسهیل در امر صدور گذرنامه زیارتی از طریق مراجعه علاقمندان به اپلیکیشن پلیس من قبل از عزیمت موکب‌ها به عراق شد.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: امسال به‌دستور استاندار مازندران نیازمندی‌های موکب‌های عزاداران اربعین فراهم شده است.

وی از اعزام ۳۵ موکب مازندرانی به راهپیمایی اربعین امسال خبر داد و افزود: عاشقان اربعین از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

در این جلسه روسای کمیته‌های ستاد اربعین استان گزارشی از نحوه کمک‌رسانی به موکب‌های اربعین و تامین امکانات و نیازمندی‌های مربوطه ارائه کردند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420893

مهمترین اخبار ایران و جهان: