نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 09:11

کم‌توجهی به زیرساخت‌های فعال‌ترین گمرکات ترانزیتی کشور

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه مرز پرویزخان یکی از فعال‌ترین گمرکات ترانزیتی کشور است، گفت: امکانات موجود در مرز جوابگوی این حجم از فعالیت نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان کرمانشاه در هشتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و دومین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که به ریاست عبدلوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری کرمانشاه و با حضور مسوولان استانی ذی‌ربط برگزار شد، خواستار ارتقای ساختار سازمانی گمرک خسروی به اداره‌کل و گمرک سومار در سطح اداره شد.

وی اظهار کرد: حجم فعالیت و مبادلات تجاری در گمرک خسروی و سومار روز به روز در حال رشد است و نیاز است با افزایش حجم تجارت در این گمرکات، ساختار سازمانی آنان نیز ارتقا یابد تا به این صورت امکان افزایش نیروی انسانی و تبع افزایش دیگر بسترها فراهم شود.

تشکیل کارگروه ترانزیت در استان دومین خواسته ناظر گمرکات استان کرمانشاه در این جلسه بود.

وی با اشاره به اینکه مرز پرویزخان یکی از فعال‌ترین گمرکات ترانزیتی کشور است، افزود: نه تنها در استان کارگروه ترانزیت شکل نگرفته است بلکه امکانات موجود در مرز نیز جوابگوی این حجم از فعالیت نیست.

عباس‌زاده در ادامه میزان تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی طی هفت ماه گذشته از سال در استان را  ۲۱۷ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: از این میزان، گمرک پرویزخان با تردد ۷۹ هزار دستگاه، بیشترین تردد کامیون صادراتی را به خود اختصاص داده است.

وی مقصود خود از بیان آمار تردد کامیون‌های حامل کالای صادراتی و همچنین ترانزیت در مرز پرویزخان در این جلسه را، نبود امکانات متناسب با این حجم از تردد کامیون در این مرز عنوان کرد و افزود: در صورت بروز حادثهای در مرز پرویزخان، تجهیزات و امکانات کمک‌رسانی محدود و قطعا امدادرسانی به موقع نخواهد بود لذا انتظار است در این خصوص، مسوولان استان چاره‌ای بیندیشند.

محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جمع بندی سخنان مسوولان حاضر در جلسه، اظهار کرد: همه مرزهای استان فعال هستند، کاستی‌ها و پیشنهاد‌های لازم جهت کیفیت بهتر واردات و صادرات در مرزها از سوی دستگاه‌های مرتبط پیگیری شود و در جلسه بعدی ارائه شود تا کمک‌های لازم انجام گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ درصد از صادرات کشور به عراق از استان کرمانشاه است، افزود: تکمیل و تجهیز زیر ساخت‌ها کار جمعی را می‌طلبند.

وی بیان کرد: دغدغه دستگاه‌ها، قطعا دغدغه استان نیز هست و ما هم تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا در کنار شما در بهتر شدن زیر ساخت‌ها کمک کنیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566049

مهمترین اخبار ایران و جهان: