نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 10:43

تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی تحولات اخیر در غزه

وزیر امور خارجه در دیدار رئیس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آنها را در جریان آخرین روندها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در زمینه تحولات اخیر در غزه قرار داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه میزبان رئیس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود.

وزیر امور خارجه در این دیدار رئیس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را در جریان آخرین روندها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه در زمینه تحولات مربوط به اقدامات رژیم آپارتاید و کودک‌کش صهیونیستی در حق مردم بی دفاع خصوصا کودکان و زنان در غزه تحت محاصره قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در زمینه دفاع از ملت فلسطین و به کارگیری دیپلماسی پارلمانی در حمایت از مردم مقاوم و‌ مظلوم غزه تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فارس، از ابتدای تحولات اخیر در غزه جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها دریغ نکرد و به کرات نسبت به وقوع فاجعه انسانی و نسل کشی در غزه هشدار داد. در این خصوص رایزنی‌های تلفنی امیرعبداللهیان با همتایان و برخی مقامات خارجی انجام شد و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور نیز با برخی سران و همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه همچنین در این خصوص سفری به چند کشور منطقه داشت و برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی به جده رفت و سفری هم به نیویورک داشت تا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه شرکت کند.

نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه به میزبانی حسین امیرعبداللهیان اول شهریور ماه نیز برگزار شده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565405

مهمترین اخبار ایران و جهان: