نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 16:24

بازداشت اتباع تاجیک به اتهام طراحی حملات تروریستی در آلمان و اتریش

رسانه‌های آلمانی از بازداشت چند تبعه تاجیکستان در این کشور و اتریش به اتهام طراحی حملات تروریستی و عضویت در گروه داعش خراسان، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برخی رسانه‌های آلمان از بازداشت تعدادی از اتباع تاجیکستان در آلمان و اتریش به اتهام طراحی حملات تروریستی و عضویت در گروه داعش خراسان، خبر دادند.

بر اساس گزارش روزنامه «کوریر»، این افراد احتمالاً در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در کلیسای جامع سنت استفان واقع در مرکز وین و کلیسای جامع کلن، بوده‌اند.

با این حال در نتیجه بررسی منطقه کلیسای جامع کلن با استفاده از سگ‌های موادیاب، هیچ مواد منفجره، پیدا نشد.

این نشریه خاطرنشان کرد که بازدیدکنندگان از کلیسای‌های جامع سنت استفان وین و کلیسای جامع کلن باید برای افزایش تدابیر امنیتی و حضور تعداد زیادی از مقامات انتظامی در این اماکن آماده باشند.

روزنامه «بیلد ام سونتاگ» (BildS) با استناد به منابع خود، مدعی شده است که بازداشت شدگان  مهاجرانی از تاجیکستان هستند که بنابر اطلاعات اولیه قصد انجام حملات تروریستی برای داعش خراسان را داشتند.

به نوشته این نشریه، یکی از بازداشت شدگان در آلمان که اهل تاجیکستان است، از مدت‌‌ها پیش برای مقامات این کشور همچون یک فرد افراطی شناخته شده بود.

جزئیات دیگری از بازداشت‌شدگان گزارش نشده است.

بر اساس گزارش این نشریه، به دلیل خطر حملات تروریستی، تمامی بازدیدکنندگان مراسم عشای کریسمس در کلیسای جامع کلن توسط پلیس بازرسی می‌شوند.

پلیس همچنین با توجه به افزایش تهدید تروریسم در اورپا در مورد افزایش تدابیر امنیتی در امکان عمومی در ایام کریسمس خبر داده است.

بر اساس گزارش آژانس رسمی آلمان ( DPA ) کلیساهای مادرید نیز می‌توانستند مورد هدف تروریسیت‌ها قرار گیرند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615649

مهمترین اخبار ایران و جهان: