نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 21:08

هشدار معاون استاندار در بازدید از طرح 48 هکتاری چرام

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از چرام تبعات عدم رعایت مسائل فنی و مقررات ملی ساختمان در اجرای ساختمانهای واقع در محدوده طرح 48 هکتاری و همچنین مشکلات ناشی از عدم امکان نظارت سازمان نظام مهندسی و شهرداری بر ساختمانهای احداثی در این طرح را هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام؛ امروز در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان چرام جلسه ای در خصوص بررسی وضعیت طرح ۴۸ هکتاری شهر چرام و تعیین تکلیف ساختمانهای نیمه تمام، راکد و رها شده سایت ادارات شهرستان چرام با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان، مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری، شهردار و شورای اسلامی شهر، دستگاههای خدمات رسان و اداری شهرستان به ریاست علی محمد روستا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.

در این جلسه فرماندار و شهردار چرام خلاصه ای از وضعیت طرح ۴۸ هکتاری و سایت ادارات شهرستان و مشکلات متصرفین  و شهروندان ساکن در این طرح را بیان کردند.

علی محمد روستا در این بازدید و جلسه  به بررسی مشکلات و تبعات ساخت و سازهای روز افزون و الزام شهرداری به ارائه خدمات به مردم پرداخت و خواستار تعیین تکلیف طرح ۴۸ هکتاری چرام پس از یک دهه با ارائه راهکار مناسب و عملیاتی شد.

 روستا در ادامه تبعات عدم رعایت مسائل فنی و مقررات ملی ساختمان در اجرای ساختمانهای واقع در این محدوده و همچنین مشکلات ناشی از عدم  امکان نظارت سازمان نظام مهندسی و شهرداری بر ساختمانهای احداثی در این طرح را معضل و خطری بزرگ برای ساکنین و سیما و منظر شهری چرام عنوان کرد.

روستا بیان کرد: به استناد بند کاف تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ و تصویب هیئت وزیران کسانی که تا قبل از سال ۱۳۹۴ در این طرح اقدام به ساخت و ساز کرده اند، با عرصه تا ۲۵۰ مترمربع به قیمت منطقه ای و بیش از آن با قیمت کارشناسی می توانستند تا پایان سال ۱۴۰۱ اقدام به پرداخت و آزادسازی زمین‌ها کنند که تعداد کمی از مردم  استقبال کردند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تخصیص اعتبار ویژه جهت تکمیل ساختمان مجتمع ادارات جنب ساختمان فرمانداری را اعلام کرد.

همچنین مقرر گردید که گروه کارشناسی لازم در خصوص وضعیت استفاده بهینه از ساختمانهای نیمه کاره سایت اداری واقع در شمال شهر چرام  انجام و  جهت تصمیم گیری نهایی به کارگروه استانی مربوطه ابلاغ گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614849

مهمترین اخبار ایران و جهان: