نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 14:00

کمک دیجیتالی و تکنولوژیکی قزاقستان به تاجیکستان در مدیریت سایت‌های دولتی

قزاقستان «پلتفرم یکپارچه منابع اینترنتی ارگان‌های دولتی» که تمام وب سایت‌های سازمان‌های دولتی را در یک ساختار واحد و راحت با رابط کاربر پسند و مدیریت ساده، متحد می‌کند را به تاجیکستان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، قزاقستان «پلتفرم یکپارچه منابع اینترنتی ارگان‌های دولتی» و «سیستم اطلاعاتی و تحلیلی «Smart Data Ukimet» را به تاجیکستان ارائه کرد.

بر این اساس متخصصان شرکت «National Information Technology» اجزای دولت الکترونیک را به وزارت صنعت و فناوری تاجیکستان تحویل دادند.

ارزیابی آمادگی دیجیتال و پیاده سازی راه حل‌های فناوری اطلاعات یک فرآیند پیچیده است که شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی و پیاده سازی فناوری‌ها و سیستم‌های جدید است.

تیم فنی با بررسی سیستم‌های اطلاعاتی موجود در تاجیکستان و همچنین مطالعه تجربیات و شیوه‌های مورد استفاده در قزاقستان در این زمینه اقدام کرد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که این ابتکار مشترک نوید موفقیت آمیز و مفید برای هر دو طرف را می‌دهد.

یادداشت تفاهم و همکاری در زمینه انتقال سیستم‌های پلت فرم دولت الکترونیک توسط نمایندگان وزارت توسعه دیجیتال قزاقستان و وزارت صنعت تاجیکستان امضا شد.

بر طبق اطلاعات وزارت توسعه دیجیتال قزاقستان، این یادداشت ادامه بیانیه تعامل متقابل بین قزاقستان و تاجیکستان است که توسط روسای جمهور امضا شد.

«پلتفرم یکپارچه برای منابع اینترنتی سازمان‌های دولتی» یک پلتفرم منحصر به فرد برای شهروندان است که تمام وب سایت‌های سازمان‌های دولتی را در یک ساختار واحد و راحت با رابط کاربر پسند و مدیریت ساده، متحد می‌کند.

پیش از این، رئیس جمهور قزاقستان وظیفه افزایش صادرات خدمات فناوری اطلاعات را به یک میلیارد دلار تا سال 2026 تعیین کرده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616605

مهمترین اخبار ایران و جهان: