نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 16:28

نوع انتخاب طرح حمل و نقل عمومی در همدان علمی دنبال شود

رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح انبوه بر حمل و نقل شهری در قالب بی آر تی، قطار شهری، تراموا و هر طرح دیگری باید با بررسی‌های علمی ضرورت اجرای نوع طرح سریعتر مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی کرباسیان ظهر امروز در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا در صحن شورای شهر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ضمن بررسی علمی موضوع، نتیجه نهایی روش حمل و نقل عمومی را برای اجرا اعلام کند.

وی گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح انبوه بر حمل و نقل شهری در قالب "بی آر تی"، "قطار شهری"، "تراموا " و هر طرح دیگری باید با بررسی‌های علمی ضرورت اجرای نوع طرح هر چه سریعتر مشخص شود.

رئیس کمیسیون نظارت بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه باید از رفتارهای سیاسی در زمینه اجرای طرح ها بپرهیزیم، اضافه کرد: حوزه ترافیک نیازمند توجه ویژه در تدوین بودجه است و با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه بندی این مهم باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به نیاز سازمان اتوبوسرانی به نیروهای تخصصی تاکید کرد: پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود و در صورت نیاز به نیروی انسانی متخصص در زمینه نگه‌داری و تعمیرات اتوبوس از جمله رشته مکانیک خودرو با روند قانونی اقدامات لازم انجام گیرد.

شهابی‌نیا: ضرورت نصب سیستم "ای وی ال" برای تمام اتوبوس‌های شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان نیز راه‌اندازی کتابخانه سیار در اتوبوس‌ها را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: در اجرای آموزش‌های شهروندی باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد.

سعید شهابی‌نیا به موضوع پرداخت الکترونیکی در ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای دوره ششم شورا بر این موضوع  تاکید شده و باید زمان اجرای نهایی طرح به شورا ارائه شود.

وی به رضایت شهروندان در خصوص تعیین زمان ورود اتوبوسها به ایستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ضروری است سیستم " ای وی ال " برای تمام دستگاه‌های اتوبوس جهت مشخص بودن زمان رفت و برگشت تعریف شود چراکه این امر رضایتمندی را به دنبال دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616849

مهمترین اخبار ایران و جهان: