نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 16:32

هم‌افزایی علوم پزشکی با سپاه برای ارتقای نظام سلامت گیلان

در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با فرمانده سپاه قدس گیلان وضعیت کلی نظام سلامت استان تشریح و بر همکاری‌های ۲جانبه در راستای توسعه زیرساخت‌ها و پایداری سلامت در استان، تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در دیدار با سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در دفتر فرماندهی سپاه قدس، وضعیت کلی نظام سلامت استان گیلان به‌ ویژه بهداشت و درمان و همچنین ابعاد مالی و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را برای فرمانده جدید سپاه قدس گیلان تبیین کرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در این نشست چالش‌ها، موانع و الزامات توسعه‌ای نظام سلامت استان گیلان را به جهت حمایت و پشتیبانی سپاه و بسیج در این نشست مشترک تشریح کرد. 

وی با اشاره به همکاری نزدیک نظام سلامت استان گیلان با مجموعه سپاه و بسیج به‌ ویژه در بحران کرونا، تجربه موفق این همکاری‌ها را در بخش‌های توسعه‌ای و رفع محرومیت از چهره بهداشتی و درمان را خواستار شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به ۲ ابر پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه، (دانشکده پزشکی و بیمارستان جایگزین پورسینا)، تسریع در احداث این ۲ پروژه مهم را در کنار مساعدت در احداث ستاد شبکه‌های بهداشت و درمان و همچنین خانه‌های بهداشت در مناطق کم برخوردار استان را از دیگر نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد. 

حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اذعان به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی نظام سلامت گیلان، از آمادگی همه‌جانبه برای کمک به عرصه بهداشت و درمان گیلان خبر داد. 

وی تأمین و پایداری سلامت در جامه را هم‌تراز با امنیت دانست و افزود: تأمین، حفظ و پایداری سلامت در جامعه حائز اهمیت و دارای اولویت است و همه باید در برقراری آن سهیم باشند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547849

مهمترین اخبار ایران و جهان: