نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 20:53

حذف 5 تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه نطنز

رئیس اداره دامپزشکی نطنز از حذف بیش از 5 تن گوشت غیربهداشتی در کشتارگاه نطنز خبر داد و گفت:این گوشت‌ها با نظارت مسئول فنی-بهداشتی مستقر در کشتارگاه، از چرخه مصرف انسانی حذف‌ شده است.

سیامک رضوان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار کرد: در روزهای گذشته در بازدید مشترکی با همراهی دادستان شهرستان، معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، شهردار شهر نطنز، روسای شورای اسلامی شهر نطنز و بادرود، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان از کشتارگاه دام شهرستان نطنز صورت گرفت.

وی افزود: اولین نکته این بازدید این بود که دادستان شهرستان نطنز از وضعیت کشتارگاه دام اعلام نارضایتی کرد و مصوب شد که تا یک ماه دیگر اقدامات لازم در خصوص ارتقاء سطح شرایط بهداشتی کشتارگاه انجام شود.

رضوان گفت: با توجه به ساختار قدیمی کشتارگاه دام شهرستان نطنز ونبود تجهیزات و امکانات بهداشتی به‌روز در این کشتارگاه، بهسازی ساختار کشتارگاه و تأسیسات موجود مورد مطالبه این شبکه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: هرچند متولیان امر در سال‌های اخیر اقداماتی برای اصلاح و بهبود وضعیت کشتارگاه دام انجام داده‌اند، لیکن این کشتارگاه برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نسبی، همت جهادی مسؤولین شهرستانی را طلب می‌نماید.

وی عنوان کرد: در هشت‌ماهه سال جاری تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۵۲۲ رأس دام سبک، ۵۲۵ رأس دام سنگین، ۵ نفر شتر و ۳۹ قطعه شترمرغ در کشتارگاه دام شهرستان تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار که مقدار ۵ هزار و ۴۶۷ کیلوگرم لاشه، امعاء و احشاء ناسالم و غیرقابل‌مصرف با نظارت مسئول فنی-بهداشتی مستقر در کشتارگاه، از چرخه مصرف انسانی حذف‌ شده است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611149

مهمترین اخبار ایران و جهان: