نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 08:33

بسیج نهادی فراگیر و همواره در حال خدمت به مردم است

امام جمعه لارستان گفت:بسیج و تفکر بسیجی تاریخ مصرف نداشت که با پایان جنگ از بین برود، اخلاص، استقامت و شجاعت بسیجیان امروز در جهان طنین انداخته است و بسیج و تفکر بسیجی سرلوحه ملت های مقاوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، امام جمعه لارستان در مرایم صبحگاه مشترک‌ نیروهای مسلج و بسیج با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی در آذر ماه سال ۶۷ اظهار داشت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ، عده ای گمان میکردند که دیگر کار بییج پایان یافته است و تشکیل بسیج فقط مربوط به دفاع مقدس و حفظ مرزهای جغرافیایی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم افزود: بیانیه تاریخی امام در آذر ماه سال ۶۷ بسیج و تفکر بسیجی را یک امری برای تمام تاریخ نشان داد همانطور که امام فرمودند ‌‏تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیۀ خداوند‌‎ ‌‏تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.‏

امام جمعه لار با اشاره به بیانات امام خمینی عنوان کرد: امام در ادامه این بیانیه تاریخی خود، بسیج و نیروی استقامت آنها را سلاحی در برابر کید دشمن دانستند و گفتند  من‌‎ ‌‏مجدداً به همۀ ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می کنم چه در جنگ و چه در صلح‌‎ ‌‏بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً امریکا و شوروی‏ ‌‏از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند؛ لحظه ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و‌‎ ‌‏سرشت امریکا و شوروی کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می زند. باید برای شکستن امواج طوفانها و فتنه ها و جلوگیری از سیل آفتها به‌‎ ‌‏سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی ـ صلی الله ‌‎ ‌‏علیه و آله ـ و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید‌‎ ‌‏همۀ افرادش بسیجی باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکبد بر ضرورت تقویت اتحاد حوزه و دانشگاه گفت: امام  بسیج دانشجو و طلبه را یکی از‌‎ ‌‏ضروریترین تشکلها دانستند و فرمودند طلاب علوم دینی و دانشجویان‌‎ ‌‏دانشگاهها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و فرزندان‌‎ ‌‏بسیجی ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» باشند. امروز‌‎ ‌‏دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند. فرزندان انقلاب به‌‎ ‌‏هیچ وجه نگذارند ایادی امریکا و شوروی در آن دو محل حساس نفوذ کنند. 


حجت الاسلام و المسلمین موسوی خرم بسیج را یک تفکر جهانی برشمرد و تصریح کرد: همانطور که امام خمینی بیان کردند باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ‌‎ ‌‏اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید‌‎ ‌‏هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.‌‎ ‌‏

وی افزود: بسیج در جنگ تحمیلی نشان داد که با مدیریت صحیح و خوب می توان اسلام را فاتح‌‎ ‌‏جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان‌‎ ‌‏نیازمند فداکاریهای شماست و مسئولین تنها با پشتوانۀ شماست که می توانند به تمامی‌‎ ‌‏تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می شود به زندگی‏ ‌‏مسالمت آمیز توأم با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنه ها موجب می شود که‌‎ ‌‏ریشۀ ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.‏

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امروز می بینیم که ایمان، استقامت و شجاعت بسیجیانِ ما سرلوحه نیروهای مقاومت و ملت های جهان قرار گرفته است، امرورز ملت مقاوم و مظلوم غزه به تأسی از مقاومت بسیجیان در برابر اسرائیل جنایتکار و آمریکای غاصب ایستادگی می کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585749

مهمترین اخبار ایران و جهان: