نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 14:24

نمایشگاه دستاوردهای انرژی اتمی در کرمان برگزار می‌شود

مدیر امور نمایشگاه‌های سازمان انرژی اتمی گفت: در راستای امیدآفرینی در جامعه و نمایش دستاوردهای انرژی اتمی از ۱۱ تا ۱۵ آذرماه جاری نمایشگاه دستاوردهای انرژی اتمی در دانشگاه باهنر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تقی شجاعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، در خصوص نمایشگاه دستاوردهای انرژی اتمی اظهار کرد: در راستای رسالت دانشگاه در حوزه جهاد تبیین و افزایش امید در جامعه خصوصا در بین قشر جوان و تحصیلکرده سازمان انرژی هسته‌ای بر آن شد که نمایشگاه تخصصی صنعت هسته‌ای را در دانشگاه‌های کشور و با محوریت دانشگاه‌های معین در کشور برگزار کند.

مدیر امور نمایشگاه‌های سازمان انرژی اتمی با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد : نماشگاه از ۱۱ تا ۱۵ آذر ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان در ساعات ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۷ برگزار خواهد شد و تعدادی از دستاوردهای مربوط به حوزه انرژی در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر که در حوزه امنیت و سیاست کشور رخ داده این نمایشگاه با نگاهی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته به دستاوردهای انرژی هسته‌ای خواهد پرداخت و بر روی تأثیرات و استفاده روزمره از این انرژی در زندگی مردم تمرکز خواهیم کرد‌.

وی در ادامه به بخش‌های کلی این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در سه حوزه کلی شامل مرور چرخه سوخت، نیروگاهی و کاربردهای صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف خواهد پرداخت و به طور مثال در حوزه مرور چرخه سوخت شامل غرفه‌های ژئوفیزیکی، تولید کیک زرد، معادن پرتوزا، فرآوری اورانیوم و غنی سازی آورده می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه علاوه بر جامعه دانشگاهی برای نخبگان، صنعتگران و دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه نیز فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه افضلی‌پور دانشگاه شهید باهنر در حوزه هسته‌ای فعال بوده و با آن همکاری خواهیم کرد، گفت: کرمان استان و معدن محصولات کشاورزی است و سامانه‌های پرتودهی مواد غذایی و پلاسما را در برنامه داریم که در این حوزه با استان مشارکت بیشتری داشته باشبم.

مدیر امور نمایشگاه‌های سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در کشور سالیانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خدمات رادیودارویی استفاده می‌کنند و درمان می‌شوند که در همین راستا کارخانه پلاسما برای حذف سموم آفلاتوکسین از محصولات باغات و نخلستان‌های کشاورزی به ویژه پسته، در رفسنجان، جیرفت و بم و در آینده‌ای نزدیک تأسیس خواهد شد که اکنون نزدیک به یک سال کارشناسان ما در این شهرها مستقر هستند تا هرچه زودتر به نتایج لازم دست یابیم‌.

پایان پیام/۸۰۰۶۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586249

مهمترین اخبار ایران و جهان: