نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 16:56

ایفای نقش بین المللی جمعیت هلال‌احمر در بحران انسانی غزه ضرورت دارد

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در غزه گفت: ایفای نقش بین المللی و جهانی توسط جمعیت هلال‌احمر در این خصوص ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که به منظور سخنرانی در اجلاسیه ۱۲۰۰ شهید شهرستان میانه و کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در میانه حضور دارد امروز در جمع مدیران استانی و شهرستان میانه خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی  اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین و مرز تمرچین و همچنین زیارت ایام شهادت ثامن الحجج، امدادگران اهل تسنن در خدمت رسانی به زائران حضور داشتند که نشانگر نقش وحدت بخش جمعیت هلال‌احمر در حوزه اجتماعی است.
وی همچنین با اشاره به جنایات رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در غزه گفت: ایفای نقش بین المللی و جهانی توسط جمعیت هلال‌احمر در این خصوص ضرورت دارد.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر همیشه در بحران ها و مشکلات در وسط میدان حضور دارد گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در امداد رسانی به زلزله ترکیه و سوریه، لیبی و افغانستان نقش ارزنده ای داشت که موجب تحسین و تقدیر صلیب سرخ جهانی و کشورهای سانحه دیده قرار گرفت.

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی در این دیدار با بیان اینکه دکتر کولیوند در عرصه دیپلماسی بین المللی تلاش های ارزنده ای داشته است گفت: هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران  سه کرسی مدیریتی بین‌المللی در دفاتر فدراسیون اخذ کرده  و در حال حاضر نمایندگان ایران در ژنو، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مستقر هستند.
حمید منجم با محکوم کردن حمله نیروهای اشغالگر قدس به آمبولانس های هلال احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان افغانستان و مردم مظلوم فلسطین و غزه را شروع کرده و در عرصه اطلاع رسانی و تبیین بین المللی مظلومیت کودکان و نیز افشای چهره واقعی رژیم صهیونسیتی نیز ایفای نقش کرده است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537105

مهمترین اخبار ایران و جهان: