نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 01:06

پیام وقایع غزه، تبدیل ایران به یک قدرت جهانی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیام وقایع غزه، پذیرش ابرقدرتی ایران است و اینکه ایران دیگر یک قدرت منطقه‌ای نیست و یک قدرت جهانی در ابعاد مختلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه جمعه در دیدار با فعالان فرهنگی، اجتماعی و تشکل‌های ایثارگران با بیان اینکه همه شهدا در مکتب اهل بیت و پای منبر و هیأت رشد پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: راه آن‌ها ناشی از نوع جهان‌بینی آن‌ها انتخاب شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دلیل مقاوم بودن کشور را داشتن روحیه و فرهنگ شهادت دانست و افزود: بر اساس فرموده امام راحل، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد بر همین اساس ما تسلیم اسرائیل نخواهیم شد.
وی به وقایع غزه و آرایش محور مقاومت اشاره و تصریح کرد: پیام این آرایش این که اسرائیل کوچک‌تر از آن است که ایران را مورد خطاب قرار دهد.
قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: پیام این وقایع آن است که یک گروهی که در پوتوی انقلاب اسلامی قرار گرفته، می‌تواند یک رژیم تا بن دندان مسلح را به زانو دربیاورد و این اتفاق روی داده و در واقع اتفاق غزه یعنی پذیرش ابرقدرتی ایران و پذیرفتند که ایران دیگر یک قدرت منطقه‌ای نیست و یک قدرت جهانی در ابعاد مختلف است که محصول این تفکر و فرهنگ است و تا وقتی باقی است که این فرهنگ و تفکر حاکم باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به هوشمندی دشمن برای مقابله با فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما ضمن اینکه احساس عزت و اقتدار می‌کنیم در معرض تهدید هستیم و حوادث نشان داده که نقاط ضعفی داریم و مورد تهدید هم هستیم و این خطر سخت نیست بلکه تهدید ضربه فرهنگی است.
وی اخلاص را از مشخصات رئیسی نسبت به مقام معظم رهبری اعلام و تصریح کرد: نقطه برجسته این دولت، البته نه همه، بلکه رئیس‌جمهور همین نکته است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: به این مشکلات باید تزاید توطئه‌ها را هم اضافه کرد، بنابراین باید در میدان عمل وارد شده و در حوزه فرهنگ را به عنوان جدی‌ترین حوزه دخالت کرد.
وی بر لزوم تروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: این فرهنگ ضمن حفظ شدن، باید توسعه و ارتقا یابد که موفقیت آن نیازمند یک وجدان جمعی است.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید از جامعه مراقبت شود، ادامه داد: باید آفات فرهنگی را رفع و در کنار آن باید به امور مادی هم توجه کافی انجام شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در دوره جدید به دو سطح از فعالیت‌های فرهنگی توجه شده است، افزود: برگزاری یادواره به صورت محله‌محور که در طول سال 14 هزار برنامه در این راستا برگزار شد، ضمن اینکه یادواره و کنگره‌ها هم برگزار می‌شود و در کنار آن تولیدات نمایشی و سینمایی هم انجام شده است.r /> وی از راه‌اندازی ستاد تربیت نیرو در بنیاد شهید خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تربیت نیروی آموزش دیده برای اهداف پیش‌بینی شده انجام شده است.
قاضی‌زاده هاشمی تبدیل گلزار شهدا به حرم را از برنامه‌های اولویت‌دار دانست و ادامه داد: این مهم باید با تشکیل هیأت امنا و مسقف کردن گلزار شهدا، در راستای ایجاد یک مرکز معنوی برای شهر با هدف تربیت نیرو میسر خواهد شد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560149

مهمترین اخبار ایران و جهان: