نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 15:21

تسخیر لانه جاسوسی، سبب رسوایی جاسوسان و خائنان به کشور شد

امام‌جمعه نطنز با اشاره به 13 آبان روز دانش‌آموز گفت: از بزرگ‌ترین دستاوردهای این حرکت افشای اسنادی است که در این رویداد به دست آمد و دست خائنان و جاسوسان را رو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام‌جمعه نطنز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه، اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی به‌عنوان انقلاب دوم ایران نام گرفت.

وی افزود: عمده‌ترین دستاوردهای انقلاب دوم اثبات نظر امام خمینی(ره) درباره مبارزه هم‌زمان علیه استبداد سلطنتی (انقلاب اول) و سلطه استکباری (انقلاب دوم) و انزوای جریان‌های لیبرالیستی را که تصور می‌کردند باید با آمریکا از در سازش درآمد و حرکت انقلاب را در چارچوب مبارزه علیه استبداد ستم‌شاهی محدود کرد را می‌توان نام برد.

 یعقوبی در تشریح دستاورد تسخیر لانه جاسوسی افزود: خلع سلاح تبلیغاتی جریان‌های چپ در کشور که انقلاب را به سازش در برابر آمریکا متهم می‌کردند و استفاده جبهه انقلاب از شور انقلابیِ ناشی از تصرف لانه جاسوسی، برای تثبیت انقلاب اسلامی مثل برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی ۱۲ آذر ۱۳۵۸، برگزاری اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۵ بهمن ۱۳۵۸ و تشکیل اولین مجلس شورای اسلامی در ۷ خرداد ۱۳۵۹، این سه واقعه مهم در ۴۴۴ روز گروگان‌گیری در کشور انجام شد، از جمله دستاوردهای انقلاب دوم اسلامی ایران در سال ۵۸ است.

امام جمعه نطنز با اشاره به فروریزش اُبهت ظاهری و هیمنه خودساخته آمریکایی‌ها را در جهان، گفت: انقلاب دوم به همه مستضعفان جرأت داد تا برای رهایی خود از سلطه آمریکا دست‌به‌کار شوند و الگونمایی از اخلاق متعالی اسلامی دانشجویان الگویی از رفتار مناسب با گروگان‌ها را نشان دادند و این الگوی رفتاری مرزبندی بیان اعتراض با شیوه‌های انسانی و اسلامی، با حرکات غیرانسانی بود را می‌توان از دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی نام برد و درمجموع از بزرگ‌ترین دستاوردهای این حرکت افشای اسنادی است که در این رویداد به دست آمد و دست خائنان و جاسوسان را رو کرد.

وی ادامه داد: فردا ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و روز اعلام انزجار از استکبار جهانی است، وظیفه است همه مردم چه دانش‌آموز و چه غیر دانش‌آموز با حضور حماسی خود و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر انگلیس تنفر خود را علنی کنند.

طوفان الاقصی نقشه‌های رژیم صهیونیستی در گسترش مبادلات اقتصادی خود بر باد داد

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عقیلی، امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالگرد شهادت شهید روح‌الله عجمیان اظهار کرد: شهید عجمیان شهید صبر است و او را به حالت زجرکش به شهادت رساندند و جالب اینجاست که خانواده شهید در دیدار با رهبری معظم انقلاب بجای درخواست مادی، تقاضای دعای شهادت در راه ولایت می‌کنند و این‌گونه است که محل شهادت این شهید بوسه‌گاه جوانان استان البرز می‌شود و این شهید به قهرمان این استان تبدیل شد.

وی با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و ضرورت برپایی باشکوه راهپیمایی این روز بزرگ، افزود: در این روز سه حادثه بزرگ اتفاق افتاد که سالروز تبعید امام (ره) به ترکیه، به شهادت رسیدن جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان و روز تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه ملی با استکبار جهانی است.

عقیلی تصریح کرد: در سالروز تسخیر لانه جاسوسی اتفاق مهمی افتاد و این موضوع تسخیر سفارت نبود، به لطف الهی یکی از دستگاه‌های خردکن اسناد خراب و دانشجوها موفق شدند اسنادی به دست بیاورند که ثابت می‌کرد برخی از اعضای کابینه دولت اول انقلاب جاسوس آمریکا هستند که با امام (ره) به ایران آمده‌اند.

امام‌جمعه بادرود در خصوص موضوع فلسطین گفت: پیروزی نهایی با مقاومت فلسطین است و اگرچه به‌ظاهر رژیم صهیونیستی در حال بمباران غزه با بمب‌های فسفری آمریکاست، اما این مقاومت جانانه قطعاً منجر به پیروزی خواهد شد و رژیم کودک‌کش صهیونیستی از قطع جنگ و آتش‌بس ترس و واهمه دارد و دلش تهی و خالی‌شده که سال دیگر چه اتفاقی برای این رژیم خواهد افتاد.

وی با تقدیر از نمایندگان مجلس الجزایر که همگی به دولت دستور دادند برای دفاع از فلسطین به رژیم صهیونیستی حمله کند، خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی همه نقشه‌های رژیم صهیونیستی در گسترش مبادلات اقتصادی خود بر باد داد و راه‌آهن حیفا تا جده و ایجاد کریدور خودشان بدون نتیجه ماند و این رژیم در این موضوع اقتصادی مهم شکست سختی خرد و همه کشورها پا پس کشیدند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559793

مهمترین اخبار ایران و جهان: