نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 15:25

تعاملات استان فارس و کشور عمان افزایش می‌یابد

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری کشور عمان به همراه سفیر این کشور و جمعی از تجار و بازرگانان عمانی با استقبال رسمی مسوولان استان فارس وارد شیراز شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هیأت ۲۰ نفره‌ای متشکل از تجار و بازرگانان کشور عمان به ریاست قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان، فیصل الرباس رئیس اتاق بازرگانی عمان، المعینی سفیر عمان در ایران و محمدباقر رئیس اتاق مشترک عمان و ایران پیش از ظهر پنجشنبه وارد شهر شیراز شدند و در فرودگاه شهید دستغیب شیراز مورد استقبال مسئولان استان فارس قرار گرفتند.

این هیات بلند پایه عمانی در برنامه‌های متعددی از جمله دیدار با استاندار فارس، دیدار با تجار و بازرگانان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان و صنعتگران استان فارس، بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدی و صادراتی، برگزاری جلسات B ۲ B ، شرکت می‌کنند.

محمد فرخ زاده، معاون گردشگری استانداری فارس، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان فارس، جمال رازقی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و اعضای اتاق بازرگانی فارس در مراسم استقبال از هیأت عمانی حضور داشتند.

گفتنی است به سبب مجاورت جغرافیایی ۲ کشور و اشتراکات فرهنگی، زبانی، مذهبی و تاریخی استان فارس به ویژه جنوب این استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس از دیرباز بازرگانان استان فارس مراودات تجاری زیادی با این خطه به ویژه با عمان، کویت، امارات، قطر، عراق و بحرین داشته‌اند.

از سوی دیگر استان فارس به سبب ظرفیت‌های عظیم گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و توریسم درمانی همه ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران عمانی است که با هدف درمان و سیر و سیاحت وارد استان فارس و شیراز می‌شوند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597093

مهمترین اخبار ایران و جهان: