نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 10:02

ضرورت اختصاص تسهیلات کم‌بهره به دامداران برای خرید دام

مدیرعامل اتحادیه دامپروری مازندران گفت: دولت با تسهیلات کم‌بهره به دامداران این امکان را فراهم کند تا آنان بتوانند نسبت به جایگزینی دام‌ها اقدام کنند که درواقع تنها راه نجات دامپروری همین است.

الهیار ولی‌زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری صنعت دامپروری همگام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: صنعت دامپروری در کشور حال خوشی ندارد و پرورش دام بدترین وضعیت ممکن را سپری می‌کند.

وی افزود: طی بیش از ۴ دهه گذشته تلاش بسیاری در بحث تولید فرآورده‌های لبنی و گوشتی شده اما طی دو سال اخیر به‌دلیل سیاست‌های اشتباه پل‌های تولید را خراب کردیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری صنعت دامپروری کشور با اشاره به اینکه بخشی از مشاغل خرد روستایی را از دست دادیم، تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون دام‌های مولد کشتار شدند و همین موضوع نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

مدیرعامل اتحادیه دامپروری مازندران بیان کرد: دامدارانی که توانستند از این شرایط گذر کنند وضعیت به نسبت مطلوب‌تری دارند اما آنهایی که نسبت به فروش دام‌های خود اقدام کردند برای آنان برگشت به این عرصه دشوار بوده و قادر به ادامه مسیر نخواهند بود.

ولی‌زاده با نگرانی از سیاست‌های غلط در مسیر تولید، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل انبار کردن جو و ذرت با قیمت بالا در انبارهای پشتیبانی امور دام و عدم جابجایی در موعد مناسب بوده است که باید فکر مناسبی برای تولید شود.

وی در پایان گفت: دولت با تسهیلات کم بهره به دامداران  این امکان را فراهم کند تا آنان بتوانند نسبت به جایگزینی دام‌ها اقدام کنند که درواقع تنها راه نجات دامپروری همین است.

پایان پیام /۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593105

مهمترین اخبار ایران و جهان: