نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 15:25

نکات کلیدی درباره ارسال بار به کره جنوبی (هوایی و دریایی)

کشور کره جنوبی از جمله کشورهایی است که اقتصاد بسیار پویایی دارد، همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تجار و بازرگانان به دنبال تجارت با این کشور باشند

 کشور کره جنوبی از جمله کشورهایی است که اقتصاد بسیار پویایی دارد، همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تجار و بازرگانان به دنبال تجارت با این کشور باشند و مرتباً حمل بار از کره جنوبی داشته باشند یا بارهای خود را از ایران به این کشور ارسال نمایند. از طرفی عده‌ای از افراد به‌صورت شغلی یا تحصیلی به کره جنوبی مهاجرت می‌کنند و می‌خواهند لوازم شخصی و اسناد و مدارک خود را به این کشور ارسال نمایند.

 اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و قصد ارسال سریع و مطمئن بار از ایران به کره جنوبی را دارید یا می‌خواهید هزینه حمل بار به این کشور را استعلام بگیرید این مطلب را تا انتها بخوانید.

 ارسال بار به کره جنوبی به‌صورت هوایی و مسافری

 حمل‌ونقل هوایی را می‌توان سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش برای ارسال بارهای تجاری و غیرتجاری به کره جنوبی دانست. برای حمل بار هوایی به کره جنوبی روش‌های گوناگونی وجود دارد، حمل اکسپرس، فریت بار و کارگو سه روش رایجی است که معمولاً برای ارسال بار هوایی به این کشور استفاده می‌شود.

 حمل هوایی اکسپرس نسبت به سه روش دیگر سرعت بالاتری دارد و در کمترین زمان ممکن بارهای شما را از ایران به کره جنوبی ارسال می‌کند. فریت بار به معنی ارسال بار مسافری است و برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند یا می‌خواهند اضافه‌بار مسافری خود را ارسال نمایند توصیه می‌شود. کارگو نیز ماهیتی تجاری دارد و معمولاً تجار و بازرگانان برای ارسال بارهای صادراتی و تجاری خود از آن استفاده می‌کنند.

 حمل بار هوایی به کره جنوبی مزایای بسیاری از قبیل امنیت و سرعت تحویل بیشتر را به همراه می‌آورد. همین موضوع این روش حمل را به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های ارسال بار به کره جنوبی تبدیل کرده است.

 هزینه ارسال بار هوایی به کره جنوبی چقدر است؟

 اگر قصد ارسال بار هوایی به کره جنوبی را داشته باشید به‌احتمال زیاد این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است که به‌ازای هر کیلو بار هوایی چقدر باید هزینه پرداخت کرد؟

 به‌طورکلی هزینه ارسال بار هوایی به کره جنوبی وابسته به عوامل گوناگونی از قبیل وزن ، نوع و ماهیت بار، شرکت حمل‌ونقل، نوسانات نرخ ارز و غیره است و باتوجه‌به نوسانات فراوان نرخ ارز، تغییر در قوانین و تعرفه‌های گمرکی و ماهیت متفاوت کالاها، نمی‌توان نرخ و تعرفه ثابتی را برای این هزینه در نظر گرفت.

 قطعاً هر چه وزن و ابعاد بسته ارسالی بیشتر شود، میزان خطرناک بودن کالا افزایش یابد و نرخ ارز بالا رود، هزینه ارسال بار بیشتر خواهد شد.

 ارسال بار به کره جنوبی به‌صورت دریایی

 حمل دریایی یکی از قدیمی‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای ارسال بار به کره جنوبی است. این روش حمل به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد موردتوجه بسیاری از بازرگانان و تجار به‌خصوص آن دسته از بازرگانانی که قصد ارسال بارهای سنگین و حجیم به کره جنوبی را دارند قرار گرفته است و می‌توان گفت روشی مناسب برای صادرات به کره جنوبی است.

 حمل‌ونقل دریایی انواع گوناگونی از قبیل حمل‌ونقل کانتینری، حمل‌ونقل بالک، حمل‌ونقل مایعات، حمل‌ونقل خطرناک، کراس استافینگ، چارترینگ، ترانشیپ و گروپاژ دارد که هر کدام برای ارسال انواع مشخصی از کالا مناسب است.

 تعرفه ارسال بار دریایی به کره جنوبی چقدر است؟

 هزینه حمل بار دریایی به کره جنوبی همانند روش هوایی وابسته به عوامل گوناگونی است و نمی‌توان به‌راحتی نرخ مشخصی را به‌عنوان قیمت حمل بار دریایی به این کشور در نظر گرفت؛ اما با درنظرگرفتن عواملی می‌توانید به یک نرخ حدودی دست پیدا کنید.

 اگر قصد محاسبه نرخ ارسال بار دریایی به کره جنوبی را دارید لازم است به موارد زیر توجه کنید:

حجم بار
نوع بار
هزینه‌های دریافت مجوزهای گمرکی
هزینه ترخیص کالا
نوع اینکوترمز
هزینه قبض انبار
هزینه تخلیه بار
هزینه بیمه کالا
انبارداری

 شرایط و مراحل ارسال بار به کره جنوبی

 تا اینجای متن با روش‌های ارسال بار به کره جنوبی آشنا شدیم و نحوه محاسبه هزینه حمل بار به این کشور را بررسی نمودیم. اما ارسال بار به این کشور شرایط و مراحلی دارد که در ادامه مطلب به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

 بررسی قوانین ارسال بار: برای این که بتوانید تجربه‌ای رضایت‌بخش در ارسال بار به کره جنوبی داشته باشید و چالش‌های فرایند ارسال بار را به حداقل برسانید، در اولین قدم لازم است بادقت قوانین ارسال بار در ایران و کره جنوبی را بادقت مطالعه کنید.

 انتخاب روش حمل بار: پس از آن که اطمینان حاصل نمودید که ارسال بارتان مجاز است، نوبت آن است که روش ارسال بار را انتخاب کنید. همان‌طور که اشاره شد ارسال بار به کره جنوبی به دو روش دریایی و هوایی امکان‌پذیر است.

 با درنظرگرفتن زمان تحویل بار، وزن و ماهیت کالا همچنین بودجه‌ای که برای ارسال بار در نظر گرفته‌اید، مشخص کنید که می‌خواهید از کدام یک از روش‌هایی دریایی و هوایی به کره جنوبی ارسال بار داشته باشید.

 اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بارتان به کره جنوبی برسد از روش هوایی استفاده کنید؛ اما اگر به دنبال یک راه مقرون‌به‌صرفه برای ارسال بار به این کشور هستید، حمل دریایی بهترین انتخاب است.

 جمع‌آوری اسناد گمرکی: برای ارسال کالا به کره جنوبی لازم است اسناد و مدارکی را ارائه دهید. در این مرحله نوبت آن است که مدارک مورد نیازتان را جمع‌آوری و ارائه کنید.

 انتخاب شرکت حمل و سپردن مراحل حمل‌ونقل به آن: در آخرین مرحله نوبت آن است که معتبرترین شرکت حمل بار بین‌المللی را شناسایی کنید و مراحل ارسال بار را به آن بسپارید. دقت داشته باشید که در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند؛ اما کیفیت ارائه خدمات در این مراکز یکسان نیست. بهتر است بر اساس فاکتورهایی از قبیل سابقه، سرعت، اعتبار، پشتیبانی و غیره بهترین شرکت حمل را انتخاب کنید.

ترخیص کالا از گمرک: ترخیص کالا به معنی خروج بار از اماکن گمرکی است.

 موارد ممنوعه برای ارسال بار به کره جنوبی

 شناخت قوانین ارسال بار و اطلاع از فهرست موارد ممنوعه از دیگر موضوعات مهمی است که پیش از ارسال بار به کره جنوبی باید به آن توجه داشت. در نظر داشته باشید که کشورها بر اساس سیاست‌های خود ممکن است ورود یا خروج برخی از کالاها را ممنوع نمایند، بنابراین بسیار مهم است که قبل از ارسال موارد ممنوعه برای ارسال به کره جنوبی را بررسی کنید.

 به طور مثال ورود کالاهایی از قبیل سلاح و مهمات، داروهای غیرقانونی، محتوای مستهجن، مواد مخدر و روان‌گردان و غیره به این کشور ممنوع است.

 ازآنجاکه لیست موارد ممنوعه ممکن است با تغییراتی همراه باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطمینان از مجاز یا ممنوع بودن کالای ارسال با شرکت‌های حمل بار تماس بگیرید.

 مدارک لازم برای ارسال بار به کره جنوبی

 برای ارسال بار به کشور کره جنوبی لازم است مدارکی تحویل دهید. اگر قصد ارسال بار شخصی به کره جنوبی دارید باید مدارکی از قبیل پکینگ لیست، کارت ملی، تصویر کالا و غیره را ارائه دهید. از طرفی درصورتی‌که تاجر هستید و قصد ارسال بار تجاری و محصولات صادراتی به این کشور را دارید باید مدارکی از قبیل پیش‌فاکتور، بارنامه حمل، گواهی مبدأ، مجوزهای صادرات، اظهارنامه گمرکی و غیره را تهیه کنید.

 در نظر داشته باشید که مدارک موردنیاز برای ارسال بارهای تجاری و شخصی همچنین ارسال هوایی و دریایی ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه با شرکت‌های حمل‌ونقل تماس بگیرید.

 ترخیص و تحویل بار در گمرکات کره جنوبی

 فرقی نمی‌کند که بارتان را به‌صورت دریایی به کره جنوبی ارسال کرده باشید یا هوایی؛ درهرصورت برای خروج کالا از اماکن گمرکی لازم است مراحل ترخیص را به‌درستی و قدم‌به‌قدم انجام دهید.

 در واقع ترخیص کالا از گمرک آخرین مرحله از مراحل ارسال کالا به این کشور است و پیچیدگی‌های بسیاری دارد. برای ترخیص کالا از گمرکات کره جنوبی لازم است مراحلی از قبیل بررسی محموله، ارزیابی توسط ارزیابان گمرک، ارائه مدارک و مجوزها، پرداخت هزینه‌های گمرکی و غیره صورت گیرد.

 در نظر داشته باشید که گمرک کره جنوبی قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ترخیص کالا دارد، بنابراین درصورتی‌که ارسال کالا بدون درنظرگرفتن این قوانین صورت گیرد، ممکن است مجوز خروج از گمرک را به دست نیاورد و در اماکن گمرکی بلوکه شود. برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در پروسه ترخیص توصیه می‌کنیم مراحل آن را به ترخیص‌کاران حرفه‌ای در شرکت‌های معتبر این حوزه بسپارید.

 جمع‌بندی

 همان‌طور که اشاره شد ارسال بار به کره جنوبی به دو روش دریایی و هوایی صورت می‌گیرد و افراد باید بر اساس ماهیت کالا و نیازهای خود بررسی کنند که کدام روش برایشان بهتر خواهد بود.

 نکته قابل‌توجه دررابطه‌با حمل بار به کره جنوبی توجه به قوانین، شرایط و مراحل ارسال بار و ترخیص است. حمل بار به این کشور پیچیدگی‌ها و قوانین مخصوص به خود را دارد. پس برای جلوگیری از بروز مشکل در روند ارسال بار پیشنهاد می‌کنیم بادقت به نکاتی که در متن به آن اشاره شد توجه کنید و امور ترخیص و ارسال بار را به شرکت‌های معتبری همچون پی اس پی اکسپرس بسپارید.

 

توضیحات متا: ارسال بار به کره جنوبی به دو روش هوایی و دریایی صورت می‌گیرد و شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد که پیش از سپردن بار به شرکت‌های حمل باید موردتوجه قرار گیرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592449

مهمترین اخبار ایران و جهان: